Två karlar:

..För att byta däck på en bil, är inte det lite till att ta i det?? Tom jag grejar det själv. Och gjorde det igår:

..lägga om till sommardäck

Ja, jag vet att man ska palla upp med bock..  Men ibland är man lat. Inte var det kul att byta heller eftersom jag upptäckte något som jag sedan i höstas förträngt, mina bakdäck är liiiiite slitna. En halv cm från den lagliga gränsen. Däck är dyra. Skit. Så det blev ett litet köpstopp för mig iom det. Usch så sur jag blir.. Bilar ska bara gå och fungera och hålla sig snygga precis av sig själva!

Jag har tvätt över hela sängen nu igen, håller som bäst på att tvätta upp alla vinterkläder. Och sängkläder. Passar på medan jag kan hänga ute, hängde ut första gången i helgen och några dagar till går det nog, men bara några. Löv-sprickningen är i full gång så jag och minstingen snörvlar i kapp. Snart kommer hela trädgråden vara gul av pollen. Men innan dess hann jag iaf njuta av den där underbara doften som lakan får när de torkar ute i vårvinden och vårsolen, mumma!



Vad ska jag nu göra med alla vinterkläder? In i garderober eller ner i kartonger? Antar att de kan vänta i garderoberna ett tag till. Flytten kommer ju ske succesivt under sommaren och bäst är väl att ta sådant som används just då. Flytt förresten.. *suckar* Jag är livrädd. Och jag har inget stöd någonstans ifrån. Pappa tex säger att han önskar att exhelvetet tar barnen så att dom blir kvar här, och att jag är egoistisk och gör som min mamma gjorde när jag och min bror  var små. Jätte kul att höra..
Flyttar inte jag dör förhållandet.. Och varför har inte jag rätt att leva en liten del av mitt liv som jag vill?


Jag bara undrar..??
#1 - - linnsey:

Det är väl självklart att du har rätt att leva ditt liv precis som du vill, man ska inte alltid lyssna på andra, även om det är familj och vänner så har dom inte alltid rätt! Vi kommer ALLA sakna er här, men om ni mår bra av det så mår vi bra av det.