Fy f*n:

... Bara några timmar kvar innan vi ska åka vidare. Bort från Åhus, bort från C. Man ska ju inte klaga allt för mycket men: JAG VILL INTE ÅKA!!!
Vill inte.
Vill inte.
Vill inte.
Så om ni ser en grön bil efter väg 118 som vinglar suspekt mycket fram och tillbaka så är det inte rattfylla, utan bara en sjö av tårar som skymmer förarens sikt.

Och i morgon gäller samma sak efter E18/20 mellan Kumla och Örebro. För då har jag besökt min fina och det blir nog inte ett tårfritt farväl där heller.

Men sen ska vi till Mi och umgås, henne har jag inte heller träffat på nästan ett år (varför träffas man inte oftare egentligen??) så det ska bli trevligt. Jag ska få beundra hennes lilla halvårs knyte och vi ska gå på Eskilstuna zoo och spana in Varaner.

I går var vi till kantarellen så barnen fick bada igen. Jag förstår verkligen inte hur man kan välja att bada i pool när det finns en strand, men det är väl nyhetens behag, det är inte ofta vi badar i pool. En par gånger på vintern bara när vi åker till Fjärran höjder.
Vi var också hem till lilla "mor" och sade hejdå där, samt åt Otto-glass till magen stod i fyra hörn.

I dag har jag packat in alla saker i bilen och roat mig kungligt åt C´s granne när hon jagade sin ena katt med kratta runt C´s gård. Jag tror att den lilla hårbollen hade tatt en fågel.. Det måste ju vara ganska frestande för en katt att plocka fåglar när det finns fågelbad bara några meter från ytterdörren.  Därav planerar jag att bädda in mitt fågelbad i lummig grönska där fåglarna snabbt kan ta till flykten och gömma sig när mina egna små mördarmaskiner börjar gå på instinkt och hacka tänder.. Kungen har fullt av sådana instinkter. Prinsessan nyttjar sina till att jaga flugor och humlor. Och lilla Kit, där återstår det att se. Pälsbollen kommer hem till oss om ca tre veckor för att vända upp och ner på rangordningen ett tag.

Nu varvar mina barn tiden som är kvar här med att slåss och sparka boll. 6 timmar bil att se fram emot sedan, det borde finnas en fullt tillåten droga-barnen-vid-långfärd-tablett ute på marknaden tycker jag. Hehe...

Om man skulle gå ut och röka lite då, har ju bara en månad kvar att cigga på sen ska jag sluta upp med heltidsrökning och återgå till den gamla vanliga socialröken. Bäst vore ju så klart att inte röka alls. Någonsin.

*So long, så länge*