Kreativ 6

Förutom trädgårdsarbete och repetitioner så har jag hunnit med att sy lite. Ändå har det förb****** paketet inte kommit ännu. Dasg att ringa/skriva och klaga. Hatar sådant. Håller redan på med ett företag om ett garnnystan jag fått fel, de verkar inte sugna på att ge mig ett nytt ändå har jag fått två olika nystan fast med samma serie nummer. Mycket underligt. Inte får jag något svar på om hur de vill att jag ska skicka det felaktiga nystanet heller. Börjar surna till. Och det är pms-tider så det är faaaarligt att ilskna till. Nåväl, på sy-sidan har detta alltså hänt:


En liten mjukis-byxa i str 70.


Ett stycke byxkjol i kort slappis modell..


Och en kort klänning..

Som jag skrev i fototriss inlägget så hatar jag att sitta vid datorn nu eftersom den bara bråkar hela tiden vilket gör mig halvt vansinnig. Du kan ju tänka dig hur det är om man arbetar med något och datorn själv stänger ner alla fönster för en när man bara klickat på ett.. Eller öppnar och stänger dokumentet i samma andetag om och om igen. Virusprogrammet hittar inget, men nog fan lär det väl vara ett sådant någonstans som jävlas?? Fatta noll..

Jag behöver få råd att hämta ut mina mediciner. I går morse var astman så illa att jag blev tvungen att dricka en kopp kaffe. Bläääää... Och sömnen är ju väck och än värre nu när månen är full. Tack och lov för kartan sömntabletter jag fick av Suss, utan den hade jag inte stått mig de här senaste veckorna. Och så behöver jag mot migrän och värk.. Gissar på att det kostar en tusenlapp att hämta ut allt. Så det får vänta. Lite längre..

Nu har kulisserna börjat komma på plats på spelplatsen:


Det tar form.. Och Hjördis med. Om bara jag kunde lära mig manuset utantill!

SysterYster och jag var och shoppade föra veckan och bilen såg ut som om den varit på jordens rastafarishopping.. En buske gungade i backspegeln varje gång jag slog en titt i den. Och det gör man ju rätt ofta.


Och bakluckan var också välfylld. Med mat :)

Nej nu ska jag slå igen den här eländiga burken innan den råkar åka ut genom ett fönster.

*So long, så länge*
#1 - - Bumsan:

Men fy vad jobbigt att inte ha tillgång till medicinerna! För jävligt hur det har blivit i samhället.

Och tack, nu fick jag förklaring till varför jag varit som en osalig ande inatt. Usch, vad dåligt ja sovit! Kram!

#2 - - Bumsan:

Hej igen tjejen! Kikar bara in och önskar dig en trevlig midsommar. Kram!