Kreativ 4:

.. Jodå, lite har jag fått gjort också i dagarna trots eländet runt mig. Jag sydde klart kjolen. Hm.. Nästan. Knappen fattas fortfarande, men den får vänta till det trillar in några extra slantar. Speciellt som jag köpte *harkel* blommor idag.. Kjolen då, så här blev den:

I fuskskinn..
Med skärp eftersom min kropp inte verkar normalt skapt..

Sen så har jag stickat färdigt presenten, äntligen, och den blev så här:


Efter beskrivning i "Sticka i romantisk lantstil"

Bild 2
Och bärs så här..

Bild 3
Eller så här..

Helt har jag inte följt mönstret. Jag har tex stickat med enkel tråd, stickat en rand tre gånger i en annan nyans, lagt på fler maskor på sista ökningen och den är ofrivilligt 4 cm kortare än originalet eftersom mitt garn helt enkelt tog slut. Vilket det antagligen inte gjort om jag inte hade lagt på fler maskor, hehe..
Sen så tänkte jag att den kan hållas ihop med en sådan här:

Ännu en till samlingen..

Jag har också postat mitt "Grisen i säcken"-paket idag och påbörjat en ny stickning, en svart glittrig sak.. Och lämnat iväg sketch-manuset jag skrivit inför helgens blivande avslutningsfest med revyn. Och så tröstade jag själen med att äta thai-mat, umgås med SysterYster och så det där shoppandet av blommor. Vårginst och Salvia *lycka och glädje*

Men.. Magen har brakat ihop. Totalt. Igen. Som alltid när det händer något negativt runt mig. Så drygt, jag blir rent pisst!
Rent kreativt lär det nog bli lugnt några dagar. I morgon ska jag repetera och ha sista sångkursen. På lördag är det avslutningsfest. På söndag är det repetition igen och avslutningsrock *pust* Och min kropp som skriker rätt ut i protest när jag har för mycket kring mig..

*So long, så länge*
#1 - - Bumsan:

Gillade den där saken du stickat. Väldigt användbar! Det är ju bara fantasin som sätter gränsen =)

Du tar väl inte på dig för mycket? Blir lite orolig jag. Du ska lyssna på kroppen, det är liksom det som är meningen. Sen gör det ju inte saken bättre att en del personer (ingen nämnd) har svårt att bestämma sig huruvida du ska finnas i deras liv eller inte.

Kramar i mängd!