Lustiga detaljer 2:

Mm, överallt finns det små lustiga detaljer, om man bara upptäcker dom. De här små detaljerna står inte jag för, utan en vän till mig som varit utomlands, men jag tycker ändå de är rätt härliga och har fått tillstånd av honom att blogga dom :)

B-2
Handskar vid pumpstationen..

Förvisso en bra idé, men själv är jag nog för bekväm och stressad för att ta mig den extra tiden. Dessutom, kalla fuktiga handskar med ev tillhörande kryp är inte något jag längtar efter ;)

B-3
Parkera din hund här..

Hehehehe.. Synnerligen intressant idé. Undrar vad som händer om man sätter ett för varandra okända antal doggisar här??? 

B-4
BlancPAIN..???

Tror inte att jag känner för att ta in på just det stället ;)

B-5
Pain Fitness???

Nej tack, jag tror jag tar mig dit i en smärtfri form..

Utöver dessa lustiga detaljer har han också njutit av dessa vyer, och jag blir allt lite sugen. Det finns så mycket vackert där ute i världen:

Någonstans i Schwiez (eller hur det nu kan tänkas stavas)
Ah.. Bara att få andas ut en stund där..

Samma svårstavade ställe..
Eller kanske här..

Japp, det var det.. Nu ska väl jag ta itu med något annat antar jag. Huvudvärk idag så det blir lugna gatan.

*So long, så länge*
#1 - - Nexa:

Massa fina ställen, och ett antal roliga saker ;o)

Tack för besöket hos mig, och jo, det är allt sant, smaken är verkligen som baken. En annan kommentar på samma inlägg var att det verkade smått otroligt att jag hittat 20 bra bloggar.. det kanske stämmer, men det beror ju också på vilka krav man har eller vad man letar efter. I guess I was lucky, haha.

Här ska jag iallafall kolla vidare!

//Nexa

#2 - - Björn:

Åh. Detaljer är så mycket mer intressanta när man ej är van vid dem. Sant är förstås också att det enklaste sättet att köpa lycka gratis är att se det meningsfulla i saker som ingen bryr sig om. En liten skylt här, eller ord som ter sig lustigt uttalat på ett annat språk.



Blancpain är förresten ett klockmärke, och betyder 'vitt bröd' på franska. Finns ingen vidare logik i det här. Men ta betalt är de rätt bra på. Swiss legacy när det är som allra tydligast.

#3 - - Whiskey ger svar::

Till Björn: Hm.. Det verkar inte finnas någon logik i det hela alls. Men tack för att jag både fick se, skratta åt och låna dina bilder :)