Hemlis 6:

Många byten på Stickamera nu och självklart vill jag vara med och leka. Har beställt garn till garn&the-bytet idag och snubblade sen in på detta, så himla kul!



Och så ska man ju svara på några frågor också då:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar alla garner som är mjuka, men egentligen inte akryl även om det slumpar sig så att jag stickar mycket i det när jag stickar till andra.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Har upptäckt en förkärlek till mörk lila, mörk vinröd och absolut de regnbågsfärgade och sektionsfärgade garnerna som florerar.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Snorgrön, orange och gul.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Stickar mest på rundsticka och stickor av metall/plast. Trä riskerar att bli flis i tänderna på mina katter så jag har bara några få sådana.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag kommer alltid se mig som nybörjare :p

6. Dricker du kaffe? Te?

The, massor med the..

7. Är du allergisk mot något?

Kamomill bla, de flesta pollenbärande växter.

8. Vilken slags musik tycker du om?

Rock, pop och ballader.

9. Favoritgodis?

Polly, dubbelnougat, chips.. Jag är en godisråtta på hög nivå.


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag vill lära mig spinna och har en slända men fattar inte hur man gör, hehe.. Sen så syr jag lite, virkar lite.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Sjalar verkar ligga mig varmt om hjärtat alltid är det någon på stickorna.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej, det har inte blivit av.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Mm, Februari lady sweater..

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

14,5 cm :)

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Om halvvantar ingår i kategorin :)


16. Stickar du sockor?

Också något jag vill prova men inte vågat mig på.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Str: 35-36 eller 21,5 cm lång fot..

18. När fyller du år?

Den 4:e april.


19. Stickar du med pärlor?

Jag har lekt med tanken och ska prova vad det lider.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Fakta och romaner, fantasy.