Mer garn: använd det du har..

 

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!



Men asså det här måste bara vara det utlimata att hänga med på. Det finns hur mycket som helst här hemma:

Jag har ett skåp med pärlor som väntar på att bli till smycken.

Jag har en korg med både påbörjade och planerade broderier.

Jag har lådor och påsar med tyg, både påbörjat och på planeringsstadiet.

Och det här är samtliga påbörjade stickningar som finns överallt i huset:

 


Och så kartongerna med garner då.. Den gula innehåller garner till beställningar, lådan under sängen garner som.. Snart ska stickas av? Och den bruna kartongen( som inte servern vill ladda upp bild på) innehåller garner som står näst på tur att bli stickade:



 

Dessutom hänger det en påse garn på sovrumsdörren upptäckte jag nyss. Och jag har länge lovat barnen tygtryck.. Nu vågar jag inte se mig omkring mer i huset men jag vet att jag dessutom har porslin som jag börjat måla men inte färdigställt..

Det måste vara något fel på mig..
fast jag kan försvara mig lite angående porslinet, färgen tog faktiskt slut och jag jar inte köpt ny..
#1 - - Nina:

Var lite frestande att gå med... men nej, jag måste plugga, jobba och träna hunden som utbildas till Besöks- och terapihund.



Trevlig helg!

#2 - - Monica:

Det låter ungefär som hemma hos mig. Jag är frestad att gå med men jag ska resa bort i två veckor och kan inte rota i påsar och lådor då.



monke