Stick blogg:

..Ja hela inlägget kommer handla om stickning eller garn på något vis. Inte för att jag har turen att ha något FO att visa upp, jag har varit segare än vanligt på den fronten den senaste veckan. Men för att det finns en del att skriva om ändå.

I går när jag hämtade posten låg det ett paket i lådan. Jag fattade ingenting, paket till mig? Nu? Och ända från Visby? Eh.. Jag känner väl ingen i Visby?? Luktar gott gör det också.. Vad i hela friden...?? Så himla kul!
Det blev direkt in i köket och riva upp paketet och vips kom det fram ett kort. Och jag säger bara jösses hur kunde jag glömma garn och the-bytet? Snacka om att min bytarvän var rekord snabb! Och titta vad som låg i:

Jippie, massor med paket att öppna!

 

Hm.. Det luktar väldigt gott här, vilken ska jag öppna först? Klämma och känna, njuta så länge som möjligt av lilla julafton (som knappast kunnat komma lägligare). Förts ut kom tre ljuvligt doftande ljus, ett fick genast förpassa sig in i mitt sovrum, lukta gott och sprida mys till mig där jag satt vid datorn och läste stickbloggar.. Nästa paket innehöll Skogbärsthe, ska bli mums att njuta av det ska ta med mig en par påsar till min bror idag när han ska fira sin födelsedag (igen). Det tredje paketet innehöll ett nystan gosigt Indiecita -100% alpacka fleece. (klappa fiiiint) Och det sista innehöll mer garn, en härva från Ullcentrum Öland, som går i svart, grå och plommon-lila. Helt underbart! Men så är det de här med kameror, i alla fall mobilkameran tar aldrig fram de rätta färgerna på garn:

 

 

Från Maria i Visby :)

Titta så mycket fint!

 

Tusen, tusen tack till Maria i Visby --<--<-@

Jag plockar för fullt med mitt lilla paket till min bytesvän jag med, väntar bara på garn och sen så ska det få åka ut på en kortare resa och hamna hos någon som förhoppningsvis inte längtat ihjäl sig innan dess :p

 

På kvällen i går satt jag och stickade på mitt svarta fluff, där varje maska skär i hjärteroten av smärta. Men jag tänker på det som ren terapi, bättre sätt att bli av med smärtan kan det ju inte finnas. Speciellt inte när gråten verkar ha satt sig själv bakom bom och lås med bortkastad nyckel, jag är avstängd och kall kort och gott så det är skönt att sticka fluffet som dels värmer i knät dels bearbetar mina tankar under tiden. För den som inte förstår varför det gör ont i hjärtat av att sticka fluff så är svaret enkelt. Mitt fluff ska till Öland, via Skåne.. Fast, just nu ser svart fluff mest ut som en ryamatta. Bådar inte gott. När jag maskade av fluff märkte jag att den måste gå under virknålen lite också. Och Kanske något mer, just nu beter den sig inte som jag vill, hur nu en enkel trekantsschal kan bete sig fel.. Men jag tror jag måste förlänga den lite, den töjer sig rejält på brädden och drar åt sig på längden. Inte konstigt med stora stickor och omslagsvarv men ändock något som får åtgärdas. Annars blir det nog en rya av det! Eller en kattbädd möjligtvis..

I vanlig ordning bråkar servern och vägrar lägga upp bilder. Och eftersom det jag skulle blogga härnäst, en sak jag gått med i, bör visas med bilder så får jag stänga ner skiten och blogga om det senare.

Jag hatar firefox.. Eller är det blogg.se jag ska hata? Hur som är det problem varje gång jag ska ladda upp foton. Man blir less..

Så nu går jag och eldar, röker och drömmer om allt vackert jag vill göra med mina nya fina garner.

Jag vill tacka mina fina vänner också. Men det får vänta till ett personligare icke garnrelaterat inlägg. När jag orkar gå in i mig istället för att ligga utanpå.

 

 

 

 

#1 - - Bumsan:

Inte så bra att tränga undan det som känns jobbigt. Bättre att plocka fram det och bearbeta det så gott det går. Tror din kropp mår bättre då =) Vet att det inte är så lätt, men jag tror på det! Kramar!

#2 - - Bumsan:

Och C har nog sina orsaker till att han agerar som han gör. Han verkar ju väldigt rädd, men det är ju sådant ni måste prata om. Kommunikation är ju det som ska till för att det ska fungera, Man kan ju inte läsa varandras tankar. Alla har vi saker i bagaget men när låter oss hindras av det är det inte så bra.

#3 - - Varkenoch:

Underbart fint paket du fått!



Sjalen blir kanske bättre av ett bad och en uppspänning? Och stickning brukar i vart fall för mig vara utmärkt för att ta sig igenom svåra stunder.



Stor kram!

#4 - - Maria L:

Oh, vad kul att du gillade innehållet i bytespaketet, förstår att det kom fram på "rätt" dag, har även mailat dig.

Kram / Maria