En tisdag:

.. Snart till ända. Har varit på banken och skrivit om lånen, snacka om att räntan är bra nu.. Jag har också packeterat och skickat iväg både kudden och garn&choklad-paketet, hoppas att båda når sin slutdestination utan problem.

Stickar på lilla Ingrid för fullt, är inne på den avslutande spetskanten och har bara fyra varv kvar. Jag har gjort en liten modell, lagom att ha runt halsen. Men jag gillar mönstret som är lätt även för en som mig så det blir nog en till, en stoooor i annat garn. Är lite (läs mycket) nyfiken på NORO. Sägs vara mjukt och gott. Mjukt och gott låter ju bra till en stor sjal. Eller? Hoppas i alla fall att Ingrid blir klar idag. Hinner inte sticka så mycket mer på den då lillen har bandyträning. Och där stickar jag bara lätt. Som Heja Brynäs 3.

Jag måste bara få påpeka (till dig Sussie) att spindeln inte var en liten stackare. Den var ett enormt monster. Minst som en femtioöring, men mer åt en hel krona. Huvva! Och så anföll den dessutom.. Ehum..

Jag har fått hem det svarta fjädergarnet också, en hel låda fluff, det gör sitt jobb väl även om jag inte är vidare förtjust i akryl..



Det  ska bli en sjal till en av svägerskorna (får det heta svägerska om förhållandet är på distans??) som klappade på min rosa i somras och antydde att hon ville ha en egen, fast svart. Så det får bli en sådan till henne, från karln, i julklapp. Få se om jag kan låta bli att börja sticka på den nu, jag tänkte spara med det till vi åker ner till Skåne på höstlovet, så har jag lite att göra då med. Mannen i fråga jobbar på eftermiddagarna så det kommer finnas massor med sticktid :) Och den behöver bara vara klar innan vi åker hem igen, jag åker inte ner mer på några månader sedan, har fullt upp med teaterrepetitioner. Och föreställningar.

Sedan så har jag laserat bordsskivan igen, tredje gången. Är man nu så dum som jag och bestämmer sig för att slipa ner en klarlackad skiva, måla den svart och sedan lasera med vitt så får man jobba på innan det vita syns. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med bordsbenen. Funderar på att bara slipa dom och lacka på dom lite.. Kontrasten kanske blir underlig, men kökssoffan är ju en gammal goding som antagligen bara är oljad, skänken likaså. Och då kan ju benen gå i samma stil för att knyta ihop det hela lite. Eller??

Sen vill jag inte ens tänka på att ta itu med stolarna...