Abba-mössa:

Ja, alltså.. Att virka är helt klart inte min grej.. Jag klarar av luftmaskor fint, och fasta maskor. Men sedan har jag inte gett mig på vare sig halvstolpar, stolpar eller dubbelstolpar och allt vad det heter. Förrän nu då jag plötsligt fick beställning på Abba-mössa.

I söndags:
-Du som handarbetar, kan du göra en Abba-mössa åt mig?
Jag måste ha gapat som ett fån för hon förklarade genast vad en sådan mössa var för något. Och jag svarade att jag kan ju testa.

Sagt och gjort, hem samma dag och kastade mig över internetbanken över stick och virkbeskrivningar och hamnade hos Drops, jag menar, vad finns INTE hos Drops??
Upptäckte att alla mina virknålar var antingen för grov eller för tunn och tog den grövre med resultatet att jag halvvägs igenom tungan-rätt-i-mun-nu-ska-här-virkas-stolpar att mitt arbete blev liiiite väl stort. Ungefär som ett flygande ufo. Fullt med gröna rymdvarelser.

Alltså: repa upp. Lägga undan. Nya tag.
I går: Började om. Blev färdig.
Men.. Ska det se ut så här????

Bild 1

 

Bild 2

 

Bild 3

 

Sedan ska man väl kanske inte knäppa kort nyvaket morgonblek. Eller är det kanske vinterblekhet?? Och ganska snabbt inser man dessutom att mitt ostyriga hår inte trivs i en Abba-mössa. Jag ser ut som ett hår med en påpressad kastrull. Måste ju ändå testa mössan i dag så det får nog bli till att fläta håret. Sedan vet jag inte om det faktiskt är så där den ska se ut. Liknar ju den på Drops gör det ju men.. Ja, ja. Nu har jag i alla fall testat. Och kan ta med mig mitt prov-exemplar så får hon avgöra själv om hon fortfarande vill att jag ska virka Abba-mössor åt henne :p

#1 - - Gine:

Hej, fin mössa. Jag virkade "ABBA"-mössor för många år sen men jag virkade i annat mönster mest fasta maskor kan tyvärr inte hitta mönstret men får titta på den som min tös använder. Ha det!