En halva kärleksknutar:

...Bjuds det på idag. Påbörjade den för en månad sedan, placerad i en fotölj hemma hos bortresta svärföräldrar i väntan på varmvatten till ett bad. Snacka om att jag verkligen saknar att ha badkar, önskar  att jag kunde fixa i ordning i tvättstugan, dra nya vattenledningar från pannan och skrubba upp badkaret jag skaffade för just det ändamålet, att bada i. Just nu används det som någon sorts behållare till vattenslangarna.. Vattenledningar finns det, men de är pluggade och behöver bytas ut, avlopp finns det, bevisligen eftersom det är en tvättstuga. Dock ingen värme.. Men det var ju ett litet sidospår det där, nu var det ju kärleksknutar det skulle handla om. Jo, den påbörjades alltså då och har sedan legat i vila men idag tog jag fram den och gjorde klart.

Den är virkad i Drops Classic Alpaca, som jag hade turen att vinna hos Strikkdegglad tidigare i våras :) Virknål 5mm. På bilden ser det förvisso bara ut som ett oformlig inget alls, men det är Kärleksknutar där, i form av en halsduk, dels räckte inte garnet längre än så, dels fungerar den utmärkt precis så som den blev eftersom jag istället gjort den ganska så lång..

Borde nog sluta virka kärleksknutar nu..

 

Den är hur mjuk och skön som helst att ha runt halsen. Ändock åker den in i sin banderoll och ner i "vet-inte-vad-jag-ska-göra-med-stickningar/virkningar" men som med lite tur blir en bra present till någon i framtiden.

 

I övrigt har jag betalat räkningar i dag. Bara 300 back den här månaden, till skillnad mot för 3000 back förra månaden. Men.. Det finns ändå inte ett öre över till mat. Tack regeringen och försäkringskassan för att ni så totalt spoilerar mitt liv.. ERAT JÄDRA PACK!!