Hello Kitty:

Ja, säg hej till mössan jag virkat på det senaste dygnet, inspirerad av andra stick/virkbloggare kom jag plötsligt på att jag hade ett vitt nystan bomullsgarn över efter abba-mössorna och det fick bli en:

Hello Kitty mössa

 

Eftersom jag bara hade det enda nystanet vitt garn virkade jag mössan med fasta maskor i enbart bakre maskbågen, inbillar mig att det ska vara garnbesparande. Helt ut räckte inte nystanet ändå så jag fick virka två varv med garnet jag hade över efter toppen i förra inlägget. Och eftersom det vita garnet tog slut virkade jag inte öron och satte ovanpå mössan utan stickade i ett annat restgarn och sydde fast dem istället. Virkade ögon, virkad nos, virkade morrhår.

 

 

Hello Kitty mössa igen..

 

Vad jag nu ska med denna mössa till vet jag inte. Jag är ingen Hello Kitty-fan direkt.. Den passar sonens 9-åriga huvud som en smäck, men sitter lika bra på mitt, så storleken på den verkar pendla ganska fett mellan 7 år och uppåt.. Blir nog till att sälja bort den kanske?

Och nej jag har som vanligt inte gått efter något mönster. Jag är helt enkelt för hopplös... :)