Ett FO -äntligen!

... Herregud, en hel vecka för att sticka en liten mössa, vad har det tagit åt mig egentligen?? Men nu är den således färdig och så mjuk och gosig att jag funderar på att använda den som gosedjur i stället. Nja.. Kanske inte fullt så allvarligt. Men nästan!

Från början tänkte jag ju göra den här mössan.
Men jag är ju lite för lat, hatar att sy ihop mina alster. Så då hittade jag den här. Men inte heller den föll mig helt i smaken. Däremot har jag använt mig av bladmönstret i den. Och gjorde mina ökningar innan jag började på mönstret. Inte för att det syns på mitt foto. Och kanske faktiskt inte alls syns förrän man tar mössan i händerna och spänner ut allt fluff.. Men det blev i alla fall precis som jag ville, och det är väl huvudsaken?


Min mys-mössa..

 

Ja men då så. Då är det bara att lägga upp till den där kragen som jag ska värma halsen med då, som ska matcha mössan. Jag vet bara inte om jag ska göra den som jag gjorde mammas och Linns, eller om den ska träs på halsen enkel. Något jag med säkerhet däremot vet är att garnet inte kommer räcka till hela. Så det kommer krävas en tur till Garnet. Och jag måste till dess ha bestämt mig för om jag ska sticka vidare i samma färg, eller om halva ska få gå i en mörkare nyans?

 

Tänk att lite garn kan uppbåda så mycket beslutsångest..

 

Och allt annat som jag egentligen borde sticka på? *harkel* Jo, men det får vänta. Just nu vill jag sticka med mitt eco-alpaca. Så då är det bäst jag gör det, så att inte lusten förvsinner igen.

 

Fast egentligen borde jag ta in ved..