Tog fram lingarnet:

..Men nej, inte det till sjalen jag stickat på i två år, utan en annan härva som jag köpt för att sticka av. Så det fick bli till att nysta härvan och sedan sätta igång.

M&K Linen, färg 956..

 

Blev en disktrasa..

 

En Selma faktiskt, som jag hittade inne hos Fröken C och en till är på gång, fast det är ingen Selma. Det är nog ingenting egentligen, men ska bli en disktrasa det med.

 

Just nu svär jag över regnet och kylan, läser stickbloggar och fantiserar om stickning, steker kycklingfileér och lyssnar på mina söners småprat och på pojkvännens mumlande vid datorn där mittemot, på andra sidan köksbordet..

 

Just det ja, pojkvän ja.. Gick ju hastigt och lustigt och blev med en sådan för snart en månad sedan. Jag som ingen skulle ha alls.. Men nu vet du det också. Hur konstigt det kan bli och så fort det kan gå. Nåväl, vi har ju umgåtts varannan fredag ända sedan Februari. Och han klev rakt in i mitt hjärta, som den absolut bästa vän jag någonsin haft. Därifrån till pojkvän.. Var ett svårt kliv att ta. Jag menar, fungerar man inte som par så försvinner ju den bästa vännen med, och den här mannen vill jag aldrig någonsin förlora.

 

Nej, aldrig någonsin..

#1 - - monke:

Grattis till fästmannen!



monke