Vill börja om:

... Med en hel del.

Men just nu menar jag ett nytt objekt. Jag har stickat idogt på sängkantsstickningen i några dagar. Ett nystan på 50 gr har gått åt och jag har inte kommit någon vart alls. Nej tillbaka ner i påsen med den:

Skåpmat.. Blir aldrig klart..

 

Tror jag ska sticka en liten cirkekofta ett tag i stället. Borde väl egentligen sticka på det andra ufot som bara ligger där i sin korg och väntar. Samlar damm..

 

Men att börja med något nytt låter mycket roligare. Så jag ska ge mig ut på mönsterjakt! Även om jag antar att det som vanligt slutar med att jag stickar efter eget huvud. Följer dock ett mönster nitiskt på sängkantsstickningen, jodå vars man kan ju vara duktig ibland. Å andra sidan är det väl därför det tar sådan tid att färdigställa också..

 

Har en idé om att sy en klänning med, men jag känner att bystdelen kommer behöva fodras alernativt vändsys och det är inget jag gjort förrut, vändsytt alltså. Så jag bidar min tid och bygger mod.

 

Annars är det väl inte mycket som händer.. Utredningarna med äldsta har börjat -äntligen. Smärtgrupp som vanligt på tisdagarna. Och snart ett långt härligt påsklov. Då ska jag sova! Och träna teater.. Hitta på något kul med barnen. Gå till tandläkaren, blurk... Och hälsa på Min fina <3.

 

Men nu -leta mönster!