Yemenvästen klar -äntligen:

... Herregud jag har hållt på med den ända sedan i höstas någon gång. Hur kan ett så snabbt objekt få ta sådan lång tid? I och för sig har det mest bara varit en bandy/gitarr-kurs stickning men ändå. Min andra väst i ordningen, som så småningom ska skickas ner till stickhjälpen. När det blivit mycket nog att skicka alltså, det kan ju dröja när man har så mycket annat att sticka jämt. Men jag vill ju kunna hjälpa till också, med de små medel jag nu har..

 

Stickad i restgarner, något acrylgarn som jag fått en gång från någon som ledsnat på att sticka, -kan man det, ledsna på att sticka? Låter som något av en mardröm..

 

Suss och jag har haft ett inernt litet stick-café här idag. Druckit the, stickat, pratat och lyssnat till Björns (och en stund även Patriks) bankande, slamrande, sågande och disskutierande om hur man bäst sätter upp värmepumpen. Och så har vi ätit mat på grillen, så man nära på storknat av mättnad.

 

Sedan har det blivit några varv på sängkantsstickningen också, den som hängt med ett år nu och vandrat mellan ufo och frogg.. Och just nu är i läget ufo igen.  Att sticka i lingarn är verkligen lite speciellt. Bara det att något som först känns lite strävt och hårt, mjuknar så fint med tiden och blir som en babyrumpa är ju förundrande.

 

(Här spårade jag plötsligt ur tankemässigt och funderade på skäggstubb vs nyrakad man..)

 

Var var jag nu??? Jo, lingarn.. Jag får konstatera att jag nog gillar lingarn. Kanske att jag borde sticka mig någon form av plagg i lin sedan när sjalen är färdig. OM den nu någonsin blir färdig..

Men jag har faktiskt BARA två ufon nu, det är lite av ett rekord det, så jag sträcker lite på mig ändå.

Fast.. Att-sticka-listan är förstås oändlig.

 

Sy-mässa förresten, Monkan har du varit dit? Förstår inte varför alla intressanta mässor alltid infaller på helger då jag har mina barn. Av någon anledning delar de inte alls mitt intresse för fluffiga nystan, mjuka tyger och vassa saxar.. De tittar på mig som om det plötsligt växt ut både två och tre huvuden på min kropp när jag står där och trånande smeker på något under andäktigt: Oooo, aaaah.. Mmmmmm, vill ha...

 

Och så kapade jag banden i dag, ska jag sträcka på mig om det, eller krypa ihop i skam över min hjärtlöshet...

#1 - - Anonym:

Nej, jag åkte aldrig till Symässan:Hade ingen riktig lust. Åkte på lokala loppis istället.



monke