Abba-mössa nr 2

.. Ja då är den färdig då, den beställda Abba-mössan. Eller den ena av dom, jag ska göra en till.
Sonen modellar motvilligt (det är ju en TJEJ-mössa..):

Järbogarn, soft cotton och virknål nr 5.

 

Kill-kompisen till sonen som också befinner sig här hemma för tillfället såg dock inget konstigt i modellandet utan sa bara: snygg mössa! Det tackar vi för :)

 

För en vecka sedan (eller ja, i natt runt klockan två är det en vecka) hade jag turen att få se en söt liten kotte trippa runt inne i stan när jag väntade på bussen. Mobilen åkte fram men..

 

 

Nätt och jämt man ser kotten..

 

Underbart söt var den då i alla fall, man ser igelkottar alldeles för sällan nu för tiden. I alla fall i mina trakter. Nu ska jag väl virka vidare. Eller kroka lite först kanske? Omväxling förnöjer..



#1 - - Varkenoch:

Sjalen, mössan o klänningen ser ju jättefina ut!



Du, pallkragarna: Har du lagt i jord än? Annars skulle jag tipsa om att helt sonika vända på dem, så att den där metallgrejen trycks ner i jorden. Jag tycker att det funkar bra.

#2 - - Sandra Grahn:

Heej. jag undrar ifall man kan göra en beställning av en sådan abba-mössa i färgen ljusblå, såfort som möjligt? vad kostar den? tacksam för svar! maila mig på [email protected]



mvh sandra