Mer kärleksknutar:

...Fick det ju bli. Så lämplig repetitionsvirkning. Så det ska bli en till! Sedan lär jag väl ska vara less på knutar ett tag framöver.. Virkade i mjölkfibergarnet jag vann hos Strikkdegglad och den blev så mjuk och gosig så du anar inte! Lite liten dock, så nästa blir lite större, nu när jag vet hur drygt garnet är.

Kärleksknutar..

 

Så, är det någon som har en liten tjej i 6-10 årsåldern som skulle behöva en sjal i sommar? Mitt lilla syskonbarn drunknar redan i stickade/virkade alster från mig så den här blir liksom över. Dumt att den bara ska ligga till ingen nytta.

 

Sedan så har jag sytt mig en enkel liten strandklänning också:

 

 

I dubbelt tunt tyg..

 

Det enda jag inte riktig gillar med den är att den plattar till bysten (nåväl, påsarna med bröstvårtor på) så att man inte får någon alls, och jag borde nog ha gjort urringningen lite annorlunda.. Lite djupare. Men jag tror att jag kommer använda den ändå.

 

Sedan har jag börjat jobba lite ute också.

 

 

 

Där ska det så småningom bli en uteplats med enkla medel (önskar att jag hade massor med pengar) och pallkragarna ska bli en blomlåda. Just nu står den bara där, jag har sågat och skruvat i reglar i den så att den ska hålla ihop lite och får nu snällt vänta på väder så att jag kan måla den och slå ner järnen som står upp i hörnen. Funderade på att kapa bort dom med rondellen men de blir nog farligt vassa i så fall så jag tänker gå på dom med hammaren istället. Det står en till på andra sidan av möblerna också, men den har inte fått några reglar ännu.

Där står också de tidigare nämnda utemöblerna och pockar på uppmärksamhet. Bläääää! Men, men underhåller man dem inte håller de inte heller så det är bara att bita ihop och göra det som göras skall.

 

I dag har jag suttit ute, njutit av solen (den tid den sken) och börjat virka de där Abba-mössorna jag har beställning på. Annars händer det inte så mycket. Vi repeterar tre dagar per vecka nu och i helgen ska vi börja repetera utomhus på spelplatsen, underbart! Fast det innebär också gummistövlar, myggmedel och heltäckt huvud.. Tur att man inte behöver vara vacker för någon!

 

Sedan är jag en smula besviken på skolan å sonens vägnar. De har gammeldags skola nästa vecka och lärarinnan har beslutat att sonen inte ska vara med, han ska vara ledig och hemma den dagen för han "klarar ju inte av nya miljöer".

Okej... Jag har honom med mig överallt utan problem. Visst jag inser att det är annorlunda för skolans personal men jag tycker att de bara utesluter honom ur allt möjligt utan att ens ge honom en chans att testa. Hur ska han kunna växa och utvecklas då? Inte konstigt att han så totalt gett upp på skolan och skiter i att plugga..

Nästa termin blir det åtminstone en mindre klass. Inte 31 bänkar inklämda i ett klassrum, utan bara hälften så många. Hoppas att det gör saker lite bättre. Och att han då slipper sitta ensam i korridoren.. OM jag nu får honom intresserad av skolan igen. Han har verkligen stagnerat. Gett upp. Bryr sig inte. Jag antar att det blev lättare än att kämpa och jobba. Han har inte ont i huvudet eller magen längre när han ska till skolan. Istället utför han INGET skolarbete utan sitter bara vid datorn och spelar online-spel.

Vad fan ska jag ta mig till???