Och om repriser är tråkiga på tv:

...Så inte f*n är de roligare här.. Ännu en heja brynäs har sett dagens ljus. Mest bara för att jag vill se brorsan garva lite i jul. Således har jag också följt ett engelskt mönster för första gången. Det lär inte ske ofta. Bw=fatta ingenting. Men det blev rätt. Och det var ju inte alls svårt, som att sticka häl på en socka ungefär:

Aviatrix -i Brynäs färger..

 

Det blev en liten bolle garn kvar efter Åremössan också. Varför kan jag inte lära mig slänga små bollar med garn?? Nä.. Så det blev ett pannband. Ingen bild på den dock, kameran och jag var inte helt överens om det här med vad den skulle fokusera på.

 

Annars har jag mest bara målat. Det såg verkligen inte bra ut efter en strykning:

 

 

Hur skulle nu detta sluta och skulle färgen räcka..?

 

Jodå vars, med nöd och näppe räckte färgen trots att jag fick måla väggarna tre gånger istället för de planerade två gångerna. Kroppen var lika mör som en bankad fläskfilé och huvudet värkte efter varje dag med målning men.. Det är klart. Nästan.. Jag menar, det viktigaste har ju i alla fall kommit på plats, där mellan verktyg och stegar och vilande tavlor etc:

 

 

Stickhörnan!

 

Jag insåg verkligen inte hur mycket jag saknat att ha mitt vardagsrum.. Inte helt, förrän jag i torsdags kväll låg där i soffan i mörkret, pratade med min fina i telefonen och tittade upp mot väggen och fick en vision av harmoni..

 

 

 

I övrigt funderar jag nu över vad tusan jag ska syssla med i vinter för att hålla psyket igång. Fick så lov att hoppa av revyn. Det byttes repdag till lördag från (alla tidigare år) söndag. Lördag, det är för mig familjens dag. Då larvar man runt i morgonrock, äter frukost sent, polimasar omkring en del och bara är med sina barn. Sedan lagar man mat och myser med godis framför tv:n. Aldrig i helvete att jag tar ifrån min familj den enda dagen i veckan då man kan ta det lugnt. Men tomt blir det. Och rastlös kommer jag bli. Och som det ser ut då kommer det väl bli likadant kommande år, så jag får helt enkelt ta och byta förening. Jopp, så får de bli.

Nu ska jag sticka vidare. Eller tvätta vidare. Elda kanske?