Förlåt mig fader, ty jag har syndat:

.. Jo men visst. Grovt också. Det är ju liksom hockeysäsong nu. Och då måste jag ju (min vana trogen) sticka brynäs-mössor. Så.. Jag har syndat. Svek byxorna och lade upp för en mössa. Nu kom i och för sig Ulrika med världens bästa idé: 10 varv tråkstickning, 10 varv rolig stickning. Så jag anammade det medsamma ^^ Därför har väl det där byxbenet växt lite i alla fall:

 

Jag har nog fuskat lite på det där med tio varv vardera dock, för emedan mössan snart är klar, har byxbenet bara växt några cm..

 

Piskar mig själv blodig med att bli färdig i källaren med, och ändå kommer jag ingen vart. Det var ju det där med att ha totalt slut på energi. Men:

 

 

Medan kallasfalten som Bw-killen kladdade på torkade..

 

..Målade jag den 3:e väggen (samt skrubbade och målade 1/4 av golvet..)

 

I dag har Bw-killen spacklat över kallasfalten så det blir väl dags att måla igen om någon dag.

 

Farbror doktorn sjukskrev mig hur som i tre månader. Mer kan han ju inte göra i nuläget. Förkränkningskassan kommer strida emot garanterat. Och hur tusan ska jag orka bråka tillbaka? Blodprover togs också, för att kolla upp sköldkörteln. Och vad de än må visa på återstår att se, medicin kommer jag i alla fall att få. Hoppas, hoppas verkligen att det hjälper. Det är ganska jobbigt att leva när man känner sig död, om du förstår vad jag menar? Just nu vill jag inte ens gå utanför dörren. Får verkligen tvinga mig till de lättaste små ärenden. Men jag pratade med bästaste T för en stund sedan och han ville ha lite sånghjälp på tisdag. Sång vet jag ju att jag mår bra av så det hoppade jag på. Lilla mamma pratade jag med igår, i telefonen hur länge som helst, och det kommer bli lite sång där med, för att dra in pengar till teaterföreningen här i bygden. Sång är bra för själen. Bråkar förkränkningskassan om det igen så... Vet jag att läkaren skriver ut det på recept åt mig. Tur det.

 

Nu ska inte jag klaga mer. Inte så kul att läsa klagomuren liksom. Nej jag ska röka. Sedan är det online stickcafé på fejjan. Bwkillen är i byn och kommer hem om några timmar med en halv kalv eller så. Hans hund ska få bekanta sig lite med min. Katterna lär vi väl inte se skymten av...