Faster/kryssning/virkning/stickning/Jan Johansen

...För 11 dagar sedan blev jag faster, och det har jag ju nämt tidigare men stolt som man är tåls det ju att upprepas. För 6 dagar sedan var vi och besökte underverket och en sådan tur jag hade då, när hon bräkte lite där hon låg i vagnen så att jag kunde ta upp henne och sitta med henne en lååååång stund. Hon var så varm och så go, men till sist var det ändå dags att lägga ner henne i vagnen igen och åka hem.

Molly, 5 dagar <3

 

I lördags for vi på kryssning Bw-killen och jag. Med mig tog jag virkningen, så jag både påbörjade och färdigställde en mössa under resan. Jodå, det går visst att virka när man åker på kryssning. I terminalen tex där vi fick vänta i över två timmar var det ju perfekt att slå ihjäl tiden med. Även om det gjordes stora ögon och tisslades runt i kring mig. Som om människor aldrig sett garn och virknål förrut? Det mest komiska var nog att medan jag satt där harmoniskt inne i mitt arbete hörde jag plötsligt en röst: -Kan du inte flytta dig lite närmare, jag får inte med allt. Och en annan svarade: -Kan jag väl inte göra begriper du väl, tycker du att jag ska sätta mig intill henne kanske? Men så här då, syns det nu?

 

När jag tittade upp upptäckte jag två yngre tjejer där den ene knäppte kort på den andre och skulle ha mig med i bilden.... Fundersamt virkade jag vidare och hörde: -Hur blev det? -Det blev så här, kom och kolla. -Men vad mysigt det ser ut..

 

Tyst virkade jag vidare men tänkte för mig själv att ja, det inte bara ser mysigt ut, det ÄR mysigt också.

 

 

Virkad mössa, stolpar den här gången..

 

Tack igen snälla U, den här går också till stickhjälpen vad det lider :)

Byxorna växte lite grann under förra veckan:

 

 

 

Men där tog det stopp och fick vila några dagar då min Knitpro 60 cm rundsticka blev lite för stor och jag inte var ägare av en enda 40 cm, 4mm rundsticka. Inte strumpsticka heller för den delen. Det åtgärdades i måndags då jag var in till Garnet och köpte mig en 4mm, 40 cm Addi, samt strumsptickor. Jag har en snäll kille minsann, som bidrog med pengar till det <3

Så lite till har det där benet växt men inte är det mycket. Jag har 9 minskningar kvar att ta mig förbi, och det är 4 cm mellan varje minskning. Du anar inte hur efterhängset det känns..

 

 

Jag kommer väl aldrig bli klar..

 

Dessutom går det ju inte särskilt mycket fortare när den svarta faran plötsligt bestämmer sig för att lägga sig i:

 


Min tissenisse..

 

I källaren inget nytt höll jag på att säga, men det är väl inte helt sant. Jag har faktiskt slipat taket. Och i dag har jag tvättat det med målartvätt. Då ska det väl bara målas också då...

 

Och för den som inte visste det så är Jan Johansen jäkligt bra på scen. Det kan man inte tro när man ser honom på tv. Det slumpade sig ju så att han sjöng i lördags kväll på Cinderella.

 

 

Jan Johansen..

 

Dålig bild men.. Han hade publik-kontakt. Han hade kontakt med musikerna. Han rockade loss, han skämtade, han var så mycket bättre än jag trodde, även om jag alltid varit svag för hans röst och texter.

 

 

#1 - - Nina Lindh:

Vilket jättejobb med de grå byxorna! Imponerad. Nu för tiden tar jag mig inte tid och ork att göra sådana jobb.



Har du något mönster till den virkade mössan?



Söt liten du blivit faster till :D