Påsken 2011:

...Kom och gick och det med ett helt underbart vår... Eh, sommarväder?? Så varmt, så skönt! Så efterlängtat..

Skärtorsdagen: Krattade och eldade. Äldsta sonen begav sig till sin farmor för vidare utflykt till stugan dagen därpå, sin vana trogen. Han brukar alltid åka med henne dit över påsk, och även om det blir tomt missunnar jag honom inte den glädjen, han trivs så bra där.
Bw-killen med son kom på eftermiddagen. Lille sonen och Bw-killen sonen lekte för fullt medan jag krattade och eldade vidare medan pojkvännen skruvade på sin bil.

Långfredagen: åkte vi ut till skogs där Bw-killen med föräldrar lastade knubb. Barnen de...

Åkte fyrhjuling..

 

..Och spelade bandy samt sparkade boll..

 

Jag svor mest över att jag hade glömt kameran hemma och fick nöja mig med att fotografera med mobilen. Det blir liksom inte lika bra då, men jag förevigade ändå några..

 

 

Vitsippor..

 

..Och Blåsippor..

 

Stora Enso pappmuggen, snart ett minne blott här i bygden..

 

Ett par fårskallar..

 

Och en häst!

 

Eftermiddagen gick sedan åt till att skicka iväg pojkarna på påskdisco. Min lille son kom sedan hem stolt som en tupp och berättade att han vunnit första pris i mode. Det ni ;) Själv spenderade jag några timmar till att leta igenom hyllor, lådor och bråte för att hitta ett papper med instruktioner som visade sig vara puts-väck-borta. Men fick i alla fall slängt två påsar skräp, inte illa det inte!

 

Påskafton: Hittade instruktionspappret på det lättaste stället såklart, varför tittade jag inte där från början?? Bw-killen började sätta i central-lås på min gamla bil, det tog hela dagen. Men nu ska det bara kopplas till ström med så fungerar det sedan :) Jag ägnade hela dagen åt att rulla och steka köttbullar, laga mat, ta fram utemöbler.. Barne lekte.

 

Påskdagen: Kratta och elda -igen! Är lagomt less nu. Och kroppen vill verkligen vila. Men snart så, är det klart! Bw-killen höll på med bilen. Pojkarna lekte.

 

Annandag påsk: Bw-killen åkte hem till sig för att delta i påsksmällen eller vad det hette ute på skjutbanan. Jag krattade vidare. Överfölls av spindlar. Mördade spindlar. Svor över att de förbannade liljebaggarna REDAN börjat mumsa i sig av mina liljor som knappt hunnit upp ur backen. Gav upp krattandet och pluggade manus ute i solen istället. Bw-killen kom överraskande tillbaka -mys! Och min store kille kom hem igen -dubbelt mys.

 

Slit och släp hela påsk, inte en maska stickad. Men underbart väder och jag älskar verkligen att ha min kille här. Bästa påsken på hur länge som helst!

#1 - - Nina Lindh:

Härligt, att det blev bästa påsken på länge. :)