Jag vet inte vad jag gör:

...Men jag gör det ändå. Så får jag summera gårdagens och dagens handarbetande.

Igår fyllde min lilla kille 10 år. Ja, alltså okej, kanske inte så liten längre då, men det tänker jag inte låtsas om, han är ju ändå alltid mitt yngsta barn.
Och emellan tårtbakande och väntetiden på eventuella gäster ville jag ha något för händer, som jag snabbt kunde lägga ifrån mig utan att sedan vara helt vilse i pannkakan när jag skulle ta upp det igen. Med ett grönt mjukt garn och en virknål satte jag mig således ute på farstubron och tänkte: Värma en liten...

Det var utgångspunkten, jag ligger ju efter. Ända sedan jag fick mejlet av Anna har jag tänkt att självklart ska jag värma en liten! Men sedan kom livet emellan och inflammationer och jag hamnade långt efter i stick-listan. Nu går tidsfristen snart ut och sista inlämningsdatum närmar sig med stormsteg.

Datorn var ockuperad av sonen, mönster på papper har jag nästan inga, och definitivt inte några virkmönster. Så..

Jag började virka lite på måfå..

 

Bild 2

Och fortsatte i den stilen..

 

Till värm en liten insamlingen.

Och broderade blommor.. Hela vägen runt.

 

Jag kan inte virka, något jag skrivit många gånger förrut. Men förhoppningsvis går den ändå att använda? Fort gick det i alla fall, men fråga mig för guds skull inte hur jag har gjort för jag har helt enkelt ingen aning. Idag fick det bli en till, ännu snabbare modell och väldigt enkel. Bara vit bara..

 

Till värm en liten insamlingen.

Fast fråga inte på den här heller...

 

I helgen fick jag färdigt bonusbarnets dödskalle-sockor. Skönt att ha det gjort, nu har alla tre barnen sina sockor och ingen orättvisa förekommer. Jag stickade med Magic Loop såklart. Det blev en annan häl än den för mig vanliga med lapp och kil. Timglashäl tror jag den heter och så fick det bli rund tå. Kallas det diamant-tå tro?

 

 

Ljusgrå

Vartofta raggsocksgarn, stickor 3,5mm.

 

Och eftersom sockorna bev färdiga har jag också stickat en del på min restgarnströja. Det är inte så långt kvar på den innan den är färdig. Men jag fasar redan. SÅ OTROLIGT MÅNGA TRÅDAR ATT FÄSTA! Blääää....

 

Har lite av det gröna garnet kvar efter hättan, det gick verkligen inte åt mycket, och funderar nu på hur det garnet ska få värma en liten.. Antagligen en hätta till, eller skärmmössa.

Men..

Då ska jag nog ta och följa något mönster.

 

#1 - - Work-shop.se:

Vill du öka din försäljning? Work-shop.se har retailutbildningar för dig! Visual Merchandiser Action Marketing - lär dig butikskoncept eller optimera din butik och varumärke med Management Consulting Retail. Även kurser som Implementation Category Management med focus på bland annat produkter och kampanj! Besök Work-Shop.se för mer information!