Värma en liten hättan:

...Fick det bli den här gången. Paketet jag kommer skicka iväg är verkligen inte stort, så jag hoppas att talesättet alla bäckar små gäller även vid hjälptsickning..

 

 

Sedan har jag fortsatt med att sticka på restgarnströjan:

 

 

Restgarnsprojekt är ju kanon!

 

Igår fick jag sätta mig ner och fästa sjuttioelva miljarder garnändar. Okej.. Jag överdriver kanske liiiiite ;) Men väldigt många garnändar fanns det då i alla fall att fästa! Nu har jag kommit så långt att jag kan börja med ärmarna. När andan faller på. Det gjorde den inte igår, och knappast idag heller, men någon dag så.. Den behöver ju i alla fall inte vara färdig förrän till jul så jag känner mig optimistisk i frågan om att bli färdig i tid ;)

 

Jag börjar få stora barn i huset. Så där att jag känner att nej men stopp nu, ni gick ju i blöjor igår! Då kan det inte vara dags för tonår idag..

Den äldsta är förvisso bara tolv. Men tecknen finns där. Tex i form av de förhatade tonårsfinnarna. Men det var detta som snörpte ihop hjärtat på mig: äldste sonen kom med sina parfymer och deos och frågade: -Mamma, var kan jag ställa dom här? Jag vill inte ha dom på mitt rum, för jag vill ju använda dom när jag duschat..

Så nu står dom här:

 

 

Som en daglig påminnelse om att små barn blir stora barn och stora barn blir vuxna..

 

 

Jag är inte redo!

#1 - - Morgonöga:

Hej. Slinker in och säger hej-hej efter inlägg om mönster till stickhjälpen. Jag ska också hjälpa till, känns helt rätt nu när kylan kommer. Ha det gott!

#2 - - Företagsaktiviteter:

Hos Greenhatgames.se finns massa företagsspel med stor variation. Ta bland annat dina arbetskamrater med och bli jagad av agenter, tävla i kockduellen eller utför gruppövningen The Old Town Challenge i Gamla stan. Kreativa och roliga företagsaktiviteter – mitt i Stockholm!

#3 - - Anna:

Vilken fin hätta!