Under veckan som gått:


Kom den första snön..


Och gick igen..

Det var vitt och fint i ett halvt dygn bara. Inte för att jag ser fram emot snö. Jo, snö gillar jag. Men inte att möblera om den på gården.

Jag har också varit på Julgalan i Sandviken med pojkvännen och hans jobb. Där fick vi bla se:

Julgalan, Sandviken, Göransson arena 2011

Charlotte Perrelli..

Julgalan 2011, Göransson arena, Sandviken
Danny Saucedo..

Julgalan, Göransson arena, Sandviken 2011
Jessica Andersson..

Julgalan, Sandviken, Göransson arena 2011
Linda Bengtzing..

Div artister. Bobby Kimball, Brolle, Nicke Borg, Loreen mfl.
M.fl artister..

De enda musikerna som inte blev med på bild är Arvingarna. Vid det laget hade skräpiga kroppen gett upp och jag haltade runt som en gravid 80-åring. Då är det inte läge att försöka tränga sig fram bland en massa dansanta människor för att fotografera. Är fruktansvärt less på att bo i den här kroppen just nu, va fan.. Man kan inte ens få ha lite roligt! Men detta till trots var det en kanon kväll. Bevisligen mestadels bevittnad genom kameran..


Dessutom har jag, hör och häpna, ÄNTLIGEN handarbetat lite. Fast bara lite..


Ett par Pocketbook slippers, Lomme toffler etc. Kärt barn har många namn.


Och en Luvnisse.

Luvnisse hade någon på kvällens online stickcafé (fb) gjort och jag föll som en fura. Grävde i garnlådan, fick fram lite restgarner och satte igång. Mönstret finns hos Brittasami där det för övrigt finns en massa smått och gott.

I brevlådan damp det ner en överraskning helt plötsligt:

Tusen tack söta lilla du <3

 

Ja det var väl allt det tror jag. Dags att krypa ner i lopplådan. Innan jag får något mer handarbetsryck. För det är jag för trött att ta itu med just nu, och då kan jag bli liggandes hela natten och tänka på hur och vad jag ska göra istället för att sova.