Envishet och Citodon:

...Kan göra underverk. Speciellt underbara citodon. Min favorit värktablett. Min alltiallo-tablett. Den som skänker min kropp värme, lindrar värken och samtidigt gör mig trött så jag får sova. Fast tidigare har jag bara fått en ask/100 tabletter per år. Och jag har haft slut lääänge. Nu var det dock dags för återbesök hos farbror doktorn så då fick jag nytt recept med. Och döm om min förvåning när jag denna gång fick 2 askar utskrivna. Hurra! Vintern är räddad.. Och nej, jag tar den inte så ofta. Det är en stark tablett. Och tar man den ofta slutar den helt enkelt att fungera. Men ändå, jag hämtade ut min ask 40 sekunder efter att jag lämnat läkaren. Åkte direkt hem och tänkte "nu jäklar!"

Och målade alla de brädor som skulle målas.

 

Sedan kapade jag faktiskt till de 7 brädor som fattades också men eftersom jag tagit ut mig en del på kuppen kom det aldrig med på bild. Jag tog mig istället min tablett och gosade ner mig i sängen. Och betalade grovt några dagar för min dumdristighet.

 

Sedan tog Bw-killen över arbetet en par dagar medan jag satt och dumglodde på farstubron. Innan de 7 yttersta brädorna ens hunnit torka stod jag sedan där och gnuggade händerna och ville ha dit mina vagnshjul och möbler.

 

 

Golvläggningsarbetet färdigt!

Att ett golv kan göra sådan skillnad på trivselkänslan..

 

Sedan släpade jag visst upp min gjutjärnssoffa där någon dag senare också, den står mot väggen och ser sannerligen malplacerad ut, men de extra sittplatser den ger gör det värt det. Nu fattas det en massa lull-lull. Du vet, sådant där tjaffs man envisas med att placera ut på sådana här ställen såsom blomkrukor, ljuslyktor etc. Men det får vänta. Den är ju faktiskt inte färdig än.

 

Man blir aldrig helt nöjd tror jag? Nu när jag har ett golv, och vet att någon gång blir det skärmväggar också, så sitter jag och surar över dynorna. Tänkte du "what???" nu så ska jag förklara: mina dynor ligger i källaren. Året om. Det är alldeles för omständigt att klättra runt i källaren och riva efter dynor, för att någon timme senare släpa dem tillbaka ner igen, att det helt enkelt aldrig blir av. Dynlåda alltså, DET borde man ha! En stor rackare som man också kan använda som sittbänk.

 

Ett tag surade jag också över det faktum att det alla andra bygger på en helg tog mig flera veckor. Piss-kropp helt enkelt! Men nu har jag kommit över den delen tror jag, och tänker mest bara att titta.. Den står där! Och det enda det kostat mig var färg, beslag och skruv. Lite svett, en hel del värk och sömnlösa nätter. Men den står där. Klappar mig själv på axeln och tackar gumman envishet. Och Bw-killen självklart! Det var han som gav mig möjligheten, och han som färdigställde när jag snudd på gett upp.

 

Tack vare citodonet fick jag också alla spjälor kapade, de har nu grundmålats lite undan för undan för att låta kroppen vila, och Bw-killen har börjat skruva upp dem alltefter att de torkat. Det ska sedan målas en gång till men.. Nu har jag njutit av solen. Tagit det lugnt. Tur det eftersom vädret tydligen ska vända i natt. Igen. Vill inte!

 

Idag tog jag dessutom semester från vedeldningen i en månad framåt. Det blir dyrt med el, men tro mig, kroppen är tacksam :)

 

 

Ljuva, ljuva sommar..

#1 - - Nina Lindh:

Om, och när, jag tar Citodon blir jag än mer sjuk. Värken blir bättre men allt annat sämre. Usch och fy för Citodon.



Jag fick healing som var helt underbar och gjorde underverk med min fibro. Det är det bästa jag gjort!