Dalarna t&r:

...Blev det idag när jag äntligen kunde åka och hälsa på min fina igen.
Men.. Borde det inte gått över nu, den där hjärtskärande smärtan som gör att man i princip kör de första 5 milen på vägen hem i blindo för att tårarna skymmer sikten.
Det har ju gått flera år nu..

Min syster gör en gastric bypass idag (tror jag att det heter) och jag är en smula orolig. Så fånigt egentligen! Men en operation är alltid en operation, och en sövning är alltid en sövning.. Så, ja. Orolig <3

På stickfronten inget nytt. Tydligen har jag 7 påbörjade projekt igång. Hm.. Men. Det har blivit ännu ett Blue leaf headband (någon som blir förvånad??):

Är det nummer 6 i ordningen tro..?

 

Och i frösådden står det också ganska stilla *suckar* Lite glädjande små, små livstecken finns där i krukorna med Lobelia och Lejongap. De andra sorterna funderar fortfarande på om det verkligen kommer bli någon sommar och om de ska bemöda sig om att gro. Synd att kämpa sig upp ur jord och elände i onödan..

 

Nu är det stickcafé på fb. Och jag har inte ens orkat titta åt stickningen ännu. Skira spetssjalar är temat idag, och i tisdags för den delen, och oj så mycket vackert de stickar på de andra stickerskorna, man blir ju alldeles lyrisk! Själv släpade jag fram den stackars sjalen som aldrig kommer bli klar. Som jag tjatat om här i bloggen ända sedan jag startade upp den för några år sedan. Den i lingarn..

 

 

Inte särskilt skir för att vara skiraste sjalen..

 

Tror att jag ska värma på lite mat nu, tackar ödmjukast för varje gång det blir rester över så jag slipper laga mat. Har tröttnat så in i vassen på det. Kanske för att maten alltid måste anpassas så hemskt. Den ena äter inte det där, den andra äter inte något annat, en tredje äter absolut inte sådant och den fjärde grinar illa åt allt. Jag får liksom ingen... Skaparfrihet eller vad jag ska kalla det för. Och jag tycker om att hofta när jag lagar mat. Lite sånt, och lite sånt så får vi se hur det blir.. Men det går ju inte. Så, jag är jätte less. Mat är jätte tråkigt! Men idag får jag värma upp stroganoff från igår, så idag är jag glaaaad i mat ;)


#1 - - Slangar och ledningar:

Är du i behov av en kylarslang eller rörkoppling? Hydroscand är idag marknadsledande inom slang och ledningskomponent-branschen i Skandinavien och erbjuder förutom exceptionell service och kunskap ett stort sortiment av produkter som inkluderar bland annat kulventiler, silikonslangar, snabbkopplingar, slangklämmor, hydraulslangar och slangkopplingar. Vi är ditt bästa alternativ - besök oss idag!