Sytt lite:

...Eftersom jag hamnade i stick-koma efter sjalens avslutande så rastade jag symaskinerna lite istället. Det gick verkligen inget vidare och jag undrar lite över varför jag satte mig ner och sydde flick-kläder, jag har ju ingen flicka jag har ju pojkar!

Men det blev:

Ett par byxor..

 

Och en tunika/klänning..

 

Som kan användas tillsammans.

 

När jag ändå var igång sydde jag en liten klänning till mig själv också. Fy vad jag vill ha en riktig symaskin. Den skulle ju förvisso inte göra mig till en bra sömmerska, men den skulle absolut underlätta arbetet en del.

 

 

Suddig bild på klänningen..

 

Jag har stickat lite också, men det är då det lilla. Några varv på en slätstickad sjal. Tråkig stickning, men lätt och bra när man inte orkar tänka. Den blir väll färdig 2013 då om man betänker stickhastigheten jag har på sjalar ;)

 

Barnledig helg i sikte. Det är inte ofta jag säger det här, inte ofta jag känner så heller, men i helgen ska det bli skönt. Jag är trött, jag är slut, jag kan inte sova, jag behöver vila. Funderar på att ta en näve sömntabletter i kväll så att jag får i alla fall en chans att sova. Nåväl, kanske inte en hel näve. Men en för insomningen och två för sömnen. Slår inte det ut mig vet jag inte vad som ska tänkas kunna göra det. Mer än gjutjärnspannan då. Men man får ju sådana missprydande bulor och blånader av den.

 

Bw-killen kommer hit någon gång idag. Vädret visar sig från sin sämre sida. Så med lite tur kan eftermiddagen och kvällen signas i ett enda tecken: mys. För hela slanten.

Och i morgon har det gått 11 månader. Inte illa pinkat.

Snart har försommaren kommit och gått. De ljuva små gullvivorna sjunger på sin sista refräng. Nu efterlyser jag sol UTAN stormvindar.