Virkade shorts:

..Var det meningen att det skulle bli. Jag har ingen aning om vad jag sysslar med när jag virkar. Först såg det ut som en blöjsnibb (om du nu minns hur sådana såg ut?). Sedan såg det ut som ett par GIGANTISKA trosor. Och slutade som hotpants..?

Försök 1 bild 1

De virkade shorts.. Hotpantsen? Framifrån..

 

Försök 1 bild 2

..Och från sidan..

 

Jag är inte riktigt nöjd. Minst sagt verkligen inte nöjd. De små hålen ska jag rätta till så klart (nej inte de runt ben/midja utan de i grenen/sidorna) men de duger väll att klippa gräs i och skrota omrking i här hemma på gården. Måste ge mig på ett nytt försök, om garnet nu räcker..

 

De där är virkade med virknål 4mm och ett bomull/akryl garn som heter Tango och kommer från garntjänst. Gammalt garn.. Ca 150 gram gick det åt. Det finns det inte kvar av det här garnet men jag har ett annat som jag ska leta fram ur gömmorna och kolla vikt/antal meter på. Vid tillfälle. Helst inte NU. Borde ta tag i alla andra projekt först. Borde är väl ett bra nog onödigt ord?

 

Hur som är de förvånanade sköna att ha på sig! Om man nu inte är en fryslort som jag och bor på en gård som det alltid blåser på. Hur som, ett snabbt projekt. Började i tisdags natt, blev färdig idag (söndag) och då har jag ju inte virkat varje dag.

 

Just nu är jag i städartagen. Ett ont måste. Fort går det inte, har faktiskt bara dammat än så länge och lagar nu mat åt lille sonen samt bonusbarnet. Store sonen är med sin farmor i stugan och väntas hem i kväll. Då far också bonusbarnet hem med Bw-killen. Som jobbar 12 timmars förmiddagspass i helgen så de har varit här. Nåväl, honom har man ju inte sett till mycket men ändå, man har ju i alla fall haft nätterna. Inte helt fel.

 

Nej jag ska väl fortsätta med den där maten. Sedan lite handarbete av något slag. Det blåser ute så jag får snällt vara inne. Lyckades nästan fånga en Liljekonvalj i blåsten med mobilen igår kväll när vi tog en promenad ner till småbåtshamnen där det i helgen varit 20-timmars fisketävling. Lille sonen försökte sig på att cykla men det tyckte inte lunginflammationen om..

 

 

 

#1 - - Cecilia:

Särskilt från sidan var de fina, tycker jag, fast det är ju mer hotpants än shorts, kanske. Men med tanke på den underbara sommar som det ska bli är de ju helt perfa!



Liljekonvaljetid, visst är det ljuvligt?!

#2 - - Nina Lindh:

Aha... det var blöjsnibben. Blev bra för att vara en sådan :)