Äntligen är Skrutten klar!

...Det har som jag nu tjatat om ganska länge, inte hänt så mycket på handarbetsfronten, men dessto mer på det privata planet. Hur som, på torsdagens stickcafé på fb virkade jag äntligen kroppen till Skrutten. På fredagen sydde jag ihop morbida små utspridda kroppsdelar emedan jag spelade alfapet med min syster och hennes pojkvän. På lördagen sov jag... Lite länge. Mycket välbehövligt må jag säga. Och när jag precis bara vaknat till liv fick jag hem mina två syskonbarn. Som stannade till igår eftermiddag. Inte mycket skruttande när man har händerna fulla med en annan liten skrutta...

Mitt för tillfället yngsta syskonbarn <3

 

En må säga att man hade förträngt hur illa en bajsblöja luktar.. Konstigt hur fort man glömmer en sådan sak, för man glömmer ju aldrig hur gott en bebis luktar på huvudet.

En jobbig liten tankeställare dock. Kroppen värker. Och nu förstår jag plötsligt varför alla mina läkare tjatar om att jag inte bör skaffa fler barn. Tungt för kroppen med en graviditet ja, har jag tänkt. Men sedan är ju den över och då blir allt bra! Hm.. Inte riktigt då... Men en sorg i taget. Just insikten och sorgen i detta får jag ta en annan gång. Jag orkar inte gå i djupet med hur ont det gör i hjärtat just nu. Då skulle jag sätta mig ner i en hörna och gråta till jag fick mögelskador i golvet.

 

Hur som, över till Skrutten:

 

 

Grön och vit, virkad kanin

Syns det att det är en morot på bröstet??

 

Får jag nu någon ny inspiration vad det lider, vilket jag verkligen hoppas. Så ska jag sticka vidare på den stickning som just nu ligger mig varmast om hjärtat. Men som också ger mig mardrömmar om nätterna. Så kan det gå när man är fjollig.

 

 



#1 - - Linnsey:

Du, en "skrutt" vill jag beställa till i April ;)

#2 - - Anna-Carin:

Jaa det är klart det syns, den är assöt.



Men du gör inte figurer påminner å det skarpaste



Eller hur var det? En liten supermariosvamp till AC kanske???