Jag skulle ha virkat:

...Men så har det inte blivit. Här ligger två öron, en svans, en nos och början till 4 ben. Det är bara det att pappret där jag skrivit upp hur många maskor, varv etc jag gjort på första benet ligger.. Någonstans.

Idag har jag letat på köksbordet. Det tog sin tid. Jo, allvarligt det gjorde faktiskt det. Av någon anledning som jag inte ens själv förstår tycks mitt köksbord stå där i köket som allmänn pappersinsamling. På det bordet hamnar inte bara viktiga papper, utan också all dagens post, teckningar och ofattbart nog också barnens hemläxor. Varför har dom bord i sina rum?

Hur som låg det INTE på köksbordet. Så jag får leta vidare.
Men jag har snabbstickat systerysters halskrage:

Det går fort med 8 mm stickor..

 

Dessutom satte jag stickor och garn i hennes händer med och hon stickade sig snabbt två rätstickade stycken som hon sydde ihop till halvvantar/muddar. Som jag sedan glömde bort att knäppa kort på så klart.

 

Jag har sytt en liten röd också. Frågar mig själv varför? Jag är personligen inte ett dugg röd av mig och har definitivt inte kropp till att bära upp en liten röd, kan inte ens bära upp "den lilla svarta" som hänger i var kvinnas garderob. Nä.. Till det ska man vara lång och smal, samt ha bröst som snudd på sitter under hakan. Det gör definitivt inte mina. Kan inte minnas att de någonsin gjort det, ens när jag var ung. Utöver det ska man ha sig en liten läcker bakdel. Min är inte det. Utom i gubbsjuka gamla karlars ögon då, men de räknas liksom inte, gubbsjuka tittar på ALLT.

 

En liten röd alltså. Hur tänkte jag egentligen???

 

 

"Kicki" får stå för uppbärandet..

 

 

Ja men så att.. Mer än så har jag inte att bjuda på.

 

 

Är så trött..