Sytt lite:

...Igen. Fast jag virkar också. Sakta men säkert. Sy är dock lättare just nu. Inte för kroppen men för knoppen. Så jag sydde en tröja:

Mönster ur Burda nr 7 2009..

 

Och jäääääädringens vad skön den blev! Den är numera både använd och lagd i tvätten. Så det fick bli en till i ett annat tyg:

 

 

Alla sömmar var opressade vid fototillfället men ändå.

 

Hade jag nu haft mer tyg, vilket jag inte har, hade jag lätt sytt mig tre till. Underbar slappa-hemma-tröja! Sedan att jag under tiden jag sytt muttrat många fula ord om den dumma overlockmaskinen som är trasig är ju en annan femma. Men det hade onekligen gått MYCKET fortare om jag kunnat sy tröjan(-orna) på den.

 

Nu ska jag gå ut i mörkret och regnet (under tak självklart) med en kopp cappuccino. Det är verkligen höst nu..

 

 

Höstaster..

 

 

#1 - - Linnsey:

Åh vilken mysig tröja! Nu blev jag avis:P