Sytt, sy, syr:

För glatta livet och lite till. Måste få ihop julklappar när jag nu inte har råd att köpa några. Så jag har sytt värmeljuspåsar..
 
 
 
 
 
 
Totalt 12 stycken i varierande storlekar men med samma tema. 3 st har jag tom sålt, sådär huxflux bara ändå. Det var roligt :)
 
Den första påsen jag klippte ut blev alldeles för stor. Så det blev en enkel stickeväska av den..
 
 
 
Idag har jag sytt en enkel filt till en docksäng, men den kom visst inte med på bild. Och så har jag gjort ljusskålar. Ger man bort värmeljuspåsar vill man ju skicka med en lykta också. Men jag hade bara två glasburkar surt nog, så jag får göra fler i morgon då Bw-killen kommer ner med några burkar från sin mamma.
 
 
 
 
 
 
Jag hade bara ett hjärta kvar efter tomtarna. Blir till att göra nya då. Kanske att jag orkar med det innan jag lägger mig. Ja, egentligen måste jag ju. Men jag är så trött, så trött.. Nu blir det lite virketid en stund. Med en kurrande Madagaskar i famnen. Tills han upptäcker garnet vill säga.....
En kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Blommor, Filt, Shabbyshick, Sytt, Vintage, Vit, handarbete
#1 - - Cecilia:

Vilka perfekta presenter! Det är ju egentligen sådär alla julklappar borde vara; något vackert och användbart som man gjort själv!
Du är duktig också på att få till det, allt som jag gör utom stickade saker ser ut som det kommer från dagis men du får till avsluten, om man så säger!