Liten verkstad:

...Är också en verkstad.
Därför har jag gjort ytterliggare en nyckelring:

Grön och vit, har två till på gång..

 

Och sedan gjorde jag två små uppsättningar stickmarkörer:

 

 

Grön och rosa..

 

Blå och rosa...

 

I går sydde jag ett bebistäcke (och betalade för det hela kvällen med värk i kroppen):

 

 

I blått med rosa rosor, 50x70cm..

 

Tröjan har gått in på sin 6:e vecka och nu börjar det ta sig, dags att börja med ärmarna faktiskt:

 

 

6 veckor alltså..

 

Sedan tänkte jag visa det där jag gjorde för någon vecka sedan som ser ut som något hundarna tuggat på:

 

 

Första paret

Virkade babyconverse..

 

Man kan bli löjligt glad av ganska lite, visste du det? Som tex att äntligen hitta ett sköljmedel som faller näsan i smaken och som faktiskt fortsätter lukta gott även när tvätten torkat. Sedan oroa sig för att inte få tag i samma sort igen..

 

 

Strawberry and lily kiss

Och då kommer pojkvännen hem med 2 nya flaskor..

 

Eller att ha fått ett foto framröstat som månadens läsarbild i den lokala lilla tidningen och därmed få två trisslotter. Vad tusan, man kan ju vinna 25 spänn! 50 om man vinner på båda. Mer lär det aldrig bli.

 

Och jag behöver verkligen dra in pengar nu.. Längtan blev mig liiiite väl stark och det kommer dimpa ner en ny leksak så småningom. Tur att man får in lite pengar genom att sälja den gamla leksaken!

 

Men ska jag dra in några pengar kan jag inte sitta här och lalla vid datorn. Det är knappt om tid, snart ska jag börja arbetsträna. Man känner sig ju lagomt ointresserad av att jobba när man får 176 kronor om dagen, och dessutom får åka upp ca 100 kr av det om dagen i bensin.. Man går på knäna minst sagt. Tur att jag fixat plats på ett ställe där det finns en underbar människa som jobbar med något som intresserar mig. Det borde öka motivationen något.

 

Så.. Var lade jag nu saxen???..