Mössor:

..I massor kommer det bli här. I alla fall har jag sytt tre stycken idag, och klippt till ytterliggare fyra stycken som ska sys. En annan dag. I morgon kanske? Fast då borde jag nog sticka på tröjan..

Sydd i rosa yttertyg och vitt foder.

Den första är rosa med vitt foder.

 

Svart/vitt mönstrat yttertyg och vitt foder.

Svart/vitt yttertyg, vitt foder.

 

Svart yttertyg med samma foder.

Yttertyg/foder i svart.

 

 

Den sista mössan är faktiskt rak, även om den ser sned ut på fotot. Mössorna är vändbara om man så önskar.

Som sagt, liten verkstad är också verkstad. Och det känns i kroppen som inte alls tycker om att sy. Men jag vill ju passa på så länge jag har den här symaskinen hemma eftersom den är lånad. Min gick ju som sagt vidare till symaskinshimmlen. Och är saknad.

 

Syskonbarnet har åkt hem idag, men det var så mysigt att ha henne här. Får väl bli snart igen hoppas jag :)