Hurra!

För att jag äntligen lyckats få något gjort.
Faktum är att jag för x-antal veckor sedan tänkte; hm.. Ska jag inte göra en 1 1/2 timmes mössa kanske? Men fick för mig att jag skulle göra en fläta nederst istället för vad mönstret sade.
Så det gjorde jag.
Sedan blev den liggandes.
Tills igår när mina kattungar så vänligt hade släpat fram den och tyckt att det var världens bästa leksak liksom.
Då insåg jag att den ju måste bli färdig.
Men jag hade ingen LUST alls att sticka.
Så jag tänkte att jag virkar väl istället då.
Så det gjorde jag.
Tills det plötsligt tog slut på garn.
Dä ä lugnt dä tänkte jag.. För jag har ju ett nystan till.
Tjohopp vad jag bedrog mig det hade jag inte alls det. I alla fall inte ett grått. Men ett vitt. Så då fick det väl bli så då.
 
Mössan i sin helhet..
 
 
Flätan..
 
 

Någon form av barnstorlek är det i alla fall på den. Ikväll tar jag itu med tomten. Min tredje tomte. Dom är ju så fina, efter Brittas mönster. Men nu har jag börjat ledsna faktiskt. Typiskt mig.
 
Hade således sex projekt på gång. Nu är det fem. Innan natten är slut hoppas jag på att det är fyra.
Och om jag ska vara ärlig så finns inte mina ufon med i den listan. För dom är ju ufon och ligger på undantag. Ett tag till..