Virkat, stickat och sytt:

Har jag gjort nu. Blandat allt av det bästa med andra ord ;)
 
 
Ett pannband att matcha med uppstickare & muddar från ett tidigare inlägg..
 
 
Två sådana här knyttoppar till sommaren. Dom är blå, men det försvann visst..
 
 
En resårstickad mössa till de där vantarna något inlägg längre ner..
 
 

Idag har jag virkat lite. Funderar på att fortsätta med det. Eller sy en gardin kanske? Är trött idag, så sängen, tv och virkning låter skönast.
Det finns rester kvar från maten igår så idag slipper jag göra mat ;)
I övrigt är jag rejält less på min dåliga ekonomi.
Och inte ser det ut att ljusna heller.
Så är det att vara utförsäkrad, bara att ta skeden i vacker hand och leva med det.
Möte med fk den 9:e april.
Och det kommer ju att leda till...?
Ingenting.
Känner dom där nu jag.
 
Förresten finner jag det lite underligt att jag hela tiden använder upp en massa sparat material och ändå inte tycker att det minskar nämnvärt i pyssellådorna.
Betyder det att jag under åren sparat ihop för mycket material att pyssla med?
Personligen tror jag inte att man någonsin kan få för mycket av den varan.
Ska vara för trängseln som uppstår i huset då.
Men jag samsas så gärna så med garn och tyger, det är ju bra isolering mot kylan om inte annat.
 
 
Men nu går det mot VÅR ta mig tusan!
 
Restgarnsfilten lovade jag ju en bild på. Den helt galna men otroligt färgglada restgarnsfilten.. 77cm bred. Underlig bredd tycker jag. Får nog virka en kant runt sedan så den blir 80 cm på bredden. Men hur lång ska den bli då tro..?
 
 
Växer så sakteliga..
 
 
 
Nu ska jag gå och fånga in Madagaskar innan han lyckas med det jag tror att han tänker göra.. Han har klättrat upp på tv:n och tittar på gardinerna i fönstret en meter bort. Känner jag det lilla trollet rätt tänker han väl ta sig ett skutt..
 
 
Men när man är så här söt blir man ju förlåten ändå.
<3
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Bas, Blommor, Blå, Kattungar, Mössa, Stickat, Sytt, Virkad, handarbete, virkat