Sytt, virkat och stickat:

..Eftersom det aldrig räcker med en hobby för mig så har jag som vanligt sytt lite också som omväxling till virkningen. Jag har lyckats sticka också. Det händer inte så ofta numera, eftersom jag helt enkelt får mycket ondare i kroppen av det än jag får av att virka.
Bilder kommer såklart nu:
Mina sydda alster:
 
En vit hätta i linne med spets, band, virkade blommor och garn.
 
 
 En hätta i satin och spets. Med blommor i satinband ( jag höll på att bli galen när jag gjorde de blommorna).
 
 
Det jag har virkat:
 
 
En rosa/vit-melerad mössa med öronlappar.
 
 
 Ett set med två blå tvilling-beanies.
 
 
 Ett par blå babybyxor med blå öronlappsmössa.
 
 
Och slutligen det stickade. Som tagit längre tid än ALLT jag virkat. Faktum är att jag stickat av och ann sedan i våras. Jag lessnar när det inte växer fort nog. Bekväm? Jao.. Kanske ;)
 
 
Ett litet newborn set om luva och filt/wrap. Melerat garn: mörklila-ljuslila.
 
 
Och det var allt från mig. Hoppas att du har en fin brittsommar framför dig. Själv blev jag skräckslagen över hur fort hösten kom, men nu verkar det ta sig igen: TACK OCH LOV! Jag har alldeles för mycket att göra för att ha tid med dåligt väder. Fast den här veckan har jag legat i migrän varje dag så det har egentligen kvittat ;)
 
 
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babybyxor, Babymössa, Blå, Fotorekvisita, Handgjord, Hemgjord, Hätta, Newbornbabyphotoprops, Photoprops, Stickat, Sytt, Virkat
#1 - - Anonym:

Åh så fina saker du gör !!!!