Jag kom igång sent;

...Med skapandet i år. Mycket sjuka, trötthet, och konstigheter. Men lite har jag iaf hunnit med att få ihop nu. Och då är det väl dags att blogga också. Det är ju igenom bloggar som jag oftast får min inspiration. Och kanske jag ibland inspirerar tillbaka..? Först ut blev iaf ett mjukt och fluffigt rosa set till Maries studio. Wrap, hätta och hårband <3
 
 
 
 
 
 
 
Två virkade sköldpaddor blev det därefter. Mönster från den här bloggen..
 
 
Båda mina sköldpaddor är gjorda av restgarn och innan mönstret gjordes om. De är inte heller gjorda efter det engelska mönstret men det är det jag länkat till :) Jag avgudar dem, de blir såååå söta! Antagligen gör jag fler så småningom :) 
 
 
Eh..Restgarnsnågotjagvetinteriktigt..
 
 
 
 Restgarnsminiuggla :)
 
 
 Ett mörkrosa set med snäckskalsmönster blev det sedan, det hamnade också hos Marie :)
 
 
 
 
 
Två virkade hättor i blått restgarn blev det sedan. Mönster till dessa är på engelska och finns här. Samma mönster till följande hättor..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla mina hättor är i newbornstorlek. Så små, så nätta och så söta! Men efter att ha gjort en radda sådana behövde jag bryta av med något annat. Så det blev en restgarnsduk.
 
 
A'la Bautawitch. Mönster här!
 
 
Sist ut blir ännu en gul hätta. Som jag tyvärr inte kan länka mönstret till eftersom jag tydligen slarvat bort länken (när jag virkar efter mönster gör jag det oftast 99/100 via mobilen) och inte orkar dyka djupare ner i en sökning just nu. Men jag vet att jag tyckte bättre om det mönstret. Kanske för att jag gjorde om det lite.. Hursom det blir nog så att jag gör fler små hättor någon kväll och då letar jag väl rätt på mönstret igen. Och så länkar jag till det då helt enkelt.
 
 
Dekorerade denna med två knappar <3
 
 
Jag stickar i blått fluff också. Och ska göra hårband. Och röda luvor till hundar. Och ett barnvagnshänge. Och vad mer det nu är. Ligger långt, LÅNGT efter i min lista över saker som ska göras. Men jag gör det sakta och säkert och når väl mål så småningom. Lite svårt har det blivit att sy eftersom min äldsta gosse har lagt beslag på köksbordet. Där sitter han och lanar dagarna i ända. Men om jag bara lyckas hitta ett gratis och jävligt billigt skrivbord till honom så ska jag ta tillbaka mitt kök sedan. Saknar att sy. Just nu slåss jag dock lite om utrymmet med honom iom att jag limmar/målar trästickor ;) Du  vet: varför hålla sig till ett projekt..??
 
På tisdagen innan påsk var jag till Falun och satt i frisörstolen i händerna på en elev på frisörcentrum. Jag har inte varit hos en frisör sedan 2011.. Så när jag gick därifrån nyklippt, färgad och lockad så kände jag mig.. Lycklig!
Är inte det löjligt så säg?
Började genast leta locktång (hahahaha) och gubben min sade åt mig att beställa en så slapp han bekymra sig över min födelsedagspresent. Den kom i torsdags och jag bara väntar på att mina axlar ska sluta bråka så att jag kan testa den. Och jag måste väl redigera klart först också. Hur som haver: min gubbe är bäst <3
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Amigurumi, Blå, Fotorekvisita, Gul, Handgjord, Hemgjord, Hätta, Hårband, Mönster, Newbornbabyphotoprops, Newbornhätta, Photoprops, Restgarn, Rosa, Stickat, Virkad duk, Virkat, Vit, handarbete