Rosa, lila och blå..

Vitt blir smutsigt så fort. Beige är snyggt men lite trist på sommaren. Sommartid är den enda tid på året när jag gillar färger. Så i somras skulle jag virka mig en sommarväska. En liten lätt, slänga ner sakerna och dra väska. Ingen stor som rymmer mycket saker. Sådana har jag redan, de blir ofta kvar hemma då jag egentligen inte är någon vän av handväskor. Min skräpiga kropp tycker inte om att det hänger saker från axlarna, kläder är mycket nog typ.
 
Självklart blev det ingen väska i somras jag hade som bekant fullt upp ändå. Men nu är den här. Den rosa, lila och blå väskan:
 
 
 
 
 
Eller egentligen är det väl en påse. Inbrottsrisken i den borde dock vara noll. Den kommer nämligen att bäras direkt under bysten och jag tvivlar på att någon kan vara där och pilla obemärkt..
Den är inte fodrad. Kanske fodrar jag den vid något tillfälle, kanske inte.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den är virkad i Drops <3 you 5. Resultatet blev bra men det var ett mindre helvete att virka med, trådade sig titt som tätt. Men värt det, absolut!
Nu står min yngsta gosse här och trampar rastlöst från den ena foten till den andra. Konsum och GODIS hägrar. Trevlig helg på dig!
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Crochet, Dropsloveyou5, Handbag, Handgjord, Handväska, Hemgjord, Virkad, Virkat, Väska, handarbete