Virkad napphållare och Wille Val

Jag lovade ju att det skulle bli fler virkade napphållare. Och en till har det blivit, en jeansblå med vit rosett. Virknål 3,5mm och garnet Drops Love You 6. Som sällskap virkade jag Wille Val. Alla napphållare ska få ett sällskap har jag tänkt. Vad nästa sällskap blir vet jag inte ännu. Jag har ju tre napphållare kvar att göra.
 
 
 
Wille Val fick bli ljusblå. Han är virkad med virknål 2,5mm och Svarta Fårets Tilda  Eller kanske jag borde ha skrivit babyblå ;) Av det lilla garn som blev kvar efter Wille Val har jag virkat en boll. Den återkommer jag till vid något senare tillfälle.
 
 
 
 
Så, jag är fortfarande inte särskilt trogen mina projekt. Virkar lite här och där. En filt jag börjar lessna på kanske får bli en handduk istället. En poncho som aldrig blir klar skulle kunna vara färdig imorgon om jag gjorde den till ett barn istället. En stickning i mjukt Stella garn som jag inte ens vet vad det är jag har påbörjat. En röd och en turkos mormorsruta för att..? Några fler förströdda restgarnsfiltar i påsar lite överallt. En blivande (?) pippitröja som blev för bred och som jag inte orkat repa upp och börja om med. En väska som snabbt blev virkad men som ska fodras.
Och mycket mer.
Och ännu fler ideér och planer. Det finns ingen hejd på eländet.
 
 
 
 
Och jag virkar napphållare med sällskap.
Jomensåatte..
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Amigurumi, Crochet, Dropsloveyou6, Handgjord, Hemgjord, Napphållare, Svarta Fåret, Virkad, Virkad napphållare, Virkat, handarbete