Babyblått:

...Stickar jag med just nu, började för några timmar sedan efter att jag surat färdigt över att det inte fanns ett enda mönster att tillgå i hela världen..

Nåväl, lite överdrev jag väl kanske nu då, ute i stora världen finns det säkert ett mönster, men jag hittade inget i går kväll när jag letade. Så jag stickar utan mönster, som vanligt. Och tröstar mig med att jag åtminstone får använda mina favoritstickor:

Alpaca på knitpro trästickor..

 

Det ser verkligen inte mycket ut för världen. Ska det verkligen kunna bli något av det där??? Dessutom kommer det väl ta två år också.. Nä förresten, den här har faktiskt en tidspress på sig och måste bli klar rätt snabbt. Och som jag inte har något mönster.. Får jag chansa mig framåt. Som vanligt.

Sedan jag knäppte fotot har jag lyckats få på 4 maskor till per sticka och det börjar väl så smått ta formen av en virvel som mönster, vilket innebär att jag tänkt rätt *helt otroligt*. Snart är det dags att överge de sköna strumpstickorna och övergå till rundsticka. Men inte i dag. Antagligen inte i morgon heller.

 

Sedan då.. Jo, hur ska man tolka det när sonen är snäll, lugn, samarbetsvillig i skolan de dagar då han vet att jag ska komma dit, men inte den dagen han vet att jag inte kan komma dit?

#1 - - Nina:

Glad Påsk!