Det här med att ha många älskare:

.. Känner väl vi alla till?
Hur de ligger där, flera stycken och pockar på uppmärksamhet. Vill att man ska ta i just dem men.. Nä, man har tröttnat lite ett tag. Vill ha en ny, mer spännande, mer givande älskare. Eller ibland bara en snabb enkel som ger tillfredställelse i ett naffs och som man sedan bara kan skicka iväg åt något håll så att man inte ser den mer. Sedan återgår man till den gamla älskaren igen. Eller den ännu äldre älskaren. För att återigen tröttna och skaffa sig en yngre.

Just nu har jag bara två gamla älskare. Men en hel rad nya som står på kö och vill komma till. Vilken ska man välja?

*suckar*

De nya spännande älskarna får vänta.
Men jag kan smeka lite på dem under tiden.
Gosa lite, fantisera.

Och under tiden spänningen byggs upp.
Får jag ägna mig åt julklappar.

Det rosa, fluffiga, glittriga är färdigt:

Rosa aviatrix..

 

Den är stickad med dubbelt garn, stickstorlek 4,5 + 5,5. Fick tänka om lite i storlek och sticka en helt annan för att få den jag ville ha men det ser ut som att jag lyckats -helt otroligt!

 

Sedan har jag varit lite otrogen också:

 

 

Bonus mamma fyller ju år i morgon..

 

Nu ska jag klappa garn..

Fantisera.

Egga mina sinnen.

Och sedan istället ge mig i kast med sockstickning.