Super Mario Mushroom:

...Fick det bli en bara sådär ändå. Tröjan fick vila en stund medan jag virkade en liten svamp till min väninna som går så långt tillbaka i tiden som 80-talet. Någon som minns 80-talet? Som omväxling följde jag ett mönster, det hittade jag HÄR inne och där finns en massa godsaker! Inte för att jag kan virka på engelska. Och inte var Google translater mig vidare behjälplig i det här fallet heller men jag läste och översatte och skrev ner på svenska efter bästa förmåga och satte igång ändå.

Virkad

Super Mario svamp :)

 

Men tröjan har fått sina varv den med och växt på sig i alla fall lite. Så pass att jag fått byta nystan igen och nu stickar enbart slätstickning, slipper mao alla dessa omslag, döht. Dessutom har jag fått minska ner antalet maskor från 207-144. Tjohoooo!

 

 

Tre veckor..

Tre veckor gammal nu..

 

Sedan har jag stickat den där katten alla barn får sticka på syslöjden om du minns den? Det var Anna som påminde mig (och en massa andra) om den på sin blogg.

Men stackars lilla kissemiss.. Den blev utan svans. Katternas största stolthet här i livet, den som viftas med, putsas och stryks kittligt med under nysande näsor.. Någon sådan har inte denna kisse. Så blir det när man tar en boll restgarn och stickar så långt man kommer. Huvud ja, kropp ja. Svansen då? Men va f*n! Ja, ja så kan det gå..

Mönster som funnits i evigheter.

Svanslös alltså..

 

Jag har såklart rastat kameran lite också, men bara ute på gården. Jag kan bli så desperat sugen på att fotografera ibland att jag knäpper kort på just ingenting. Så blev det den här gången:

 

 

 

 

Fast Leia är inte ingenting, hon är någonting speciellt <3