Sy, sy och sy..

Två förklädesklänningar och ett blöjskydd har jag sytt idag. För att ha i studion såklart. Så mycket planer, så lite tid, så inga pengar alls. Använder det jag har hemma helt enkelt :)
 
 
Bilden ljuger, klänningen är vackert duvblå till färgen...
 
 
Blöjskydd i grått teddytyg...
 
 
Vitt och somrigt...
 
 

Det var ju tossor jag skulle sy. Och hätta. Till Stinas butik och till söta Sagas dop. Men det verkar så himla pillrigt så jag inväntar mod och tålamod ;)
 
Biljäkelen gick sönder idag. När jag backade ut från gården upptäckte jag en STOR oljerand. Det var bara att köra tillbaka in på gården och vrida av tändningen. Byta om. Hämta domkraften och pallbock. Öppna motorhuven. Tack och lov så är det inte från motorn oljan klämts ur, motorblocket ser fint ut och inget oljeläckage där. Oljefiltret däremot.. Där har packningen tryckts och det är där hela motorns olja runnit ur. Ränder och pölar längst med hela uppfarten och en mitt på vägen där jag stannade när jag såg randen. Bilen står nu och skäms, fortfarande i uppallat tillstånd. Svårt att ta sig till stan för att köpa ny olja och oljefilter när man är utan bil och inte har några pengar heller. Men, men.. Det hade kunnat vara värre. Om jag inte tittat in på gården när jag vände. Om jag hade fortsatt att köra. Då hade motorn nypt. Och det hade varit mycket värre. Mycket dyrare. Så, inte nog med att jag måste fixa avgassystemet (som gick sönder förra söndagen) nu måste jag alltså byta filter och olja också. Frågan är ju om det var dålig kvalité på filtret eller om det kommit något skräp med i oljan som tryckt packningen? Återstår att se när jag tar loss filtret. Olja och filter byttes nämligen för mindre än ett år sedan och jag har inte åkt så många mil att ett oljebyte egentligen borde ske än på ett tag..
 
 
Slut på pellets har jag också när som helst och inga pengar att köpa ny för. Ser lite risigt ut ekonomiskt just nu. Värre än vanligt faktiskt och då brukar det vara illa nog då. Så för att slippa tänka så syr jag.
Bevisligen ;)
#1 - - Cecilia:

Det är som om bilar kan nosa sig till tajta ekonomiska situationer och passa på att gå sönder då! Har inte stort överflöd men just nu möts ändarna varje månad det är skönt för pengabekymmer gnager hårt på en...
Fina saker du sytt, skönt att du har lite lager att ta av i det sammanhanget!

#2 - - Cecilia:

Och ja, tänk om du inte sett oljeranden...