Nu har det inte hänt mycket här på bloggen:

..Jag har nämligen haft fullt upp med annat (läs möten, möten, möten) och emellan det försökt att vara snäll mot min armbåge. Jodå, den strular fortfarande. Och nej, jag har inte varit till doktorn med den. Jag är inte så där vidare förtjust i sprutor som är lika stora som Afrika..
Så faktiskt har det bara blivit en enda sak färdigställd. En snabbvirkad mössa i mörkblått och ljusblått bomullsgarn:





Jag började virka till Sannis omtankesfilt också. Men det visade sig att min ruta blev alldeles för stor, lite väl grovt garn med andra ord. Så jag gjorde en till sådan ruta. Jag har nu alltså två stycken. Får nog bli en väska av det. En liten en. Kanske lagom till mitt lilla syskonbarn som ska firas i helgen. Men då får jag nog sätta fart på virknålen snarast. Och symaskinen med för den delen.





Ja.. Det var väl så med det. Hm.. Kort och koncist inlägg detta ;)
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Barnmössa, Blå, Instagram, Järbo garn soft cotton, Mössa, Virkad, Virkat, Vit, blommor, handarbete