Fortfarande bara mössor:

Jag hade ju som sagt garn kvar efter sockorna, luvan och mössan. Precis lagom till en mössa till..
 
 
Ännu en snäckskalsmössa.. Till någon som behöver det.
 
 

När jag hade lagt upp den på fb online stickcafé fick min fd svägerska syn på den och frågade om jag ville virka två mössor åt hennes töser (varav den ena är ett av mina älskade syskonbarn) så det var bara att göra två mössor till det. Unisont med dom två mössorna virkade jag också en liten fårmössa medan jag höll katterna sällskap i ett annat rum. Så...
 
 
Två snäckskalsmössor. Virknål 5mm. Garn: Svarta Fårets Freja..
 
 
 Den lilla fårmössan. Eller mer kanske ett lamm :)
 
 

Det var ju lite roligt att virka djurmössor så jag gjorde mig en liten hundvalpsmössa också när jag nu ändå är i farten med alla dessa mössor..
 
 
 Den hamnar nog i studion tror jag :)
 
 

Nu håller jag också på och virkar en mössa. Även detta en snäckskalsmössa. Fick en beställning till på en sådan nämligen, en knallrosa. Och efter det så har jag en beställning på en djurmössa. Så ännu är inte mösskavalkaden över ;)
 
 
I lördags var vi och firade min mormorsmor på 99-års dagen. Hon fick de där sockorna som såg ut som fiskar om du minns dom? De borde hålla henne varm om fötterna när hon är hemma hos sig.
 
 
 
 
 
Våran yngsta familjemedlem och vår äldsta <3
 
 

Och så var det med det, nu ska jag fortsätta virka mina mössor. I eftermiddag kommer Leia hit medans Laika ska vara med gubben min. De ska ut i skogen och Leia ska vara här och busa med Ludde. Han har nog saknat sin tjej, även om han och Laika blivit goda vänner de med :)
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Babymössa, Barnmössa, Blomma, Blå, Handgjord, Hemgjord, Hund, Kärlek, Mössa, Rosa, Svarta Fåret, Virkad, Virkat, handarbete