Våren kom (och försvann igen):

Så under de där två vackra dagarna passade jag på att få färdigt min lilla bänk till studion. Måla, måla och måla. Jag gillar verkligen inte väntetiden mellan färglagren..
Från den ena dagen till den andra slog mina plommonträd ut. Helt underbart!
 
 
 
 
 
 
 
 
Bänken är byggd av spillvirke som har legat här hemma sedan 2006 (!!!) Sådant där som jag borde ha slängt eftersom bitarna är för korta för att komma till nytta någonstans. Men så fick jag väl för mig att gå ut i den där högen och gräva lite. Svära lite (mycket). Vänta länge på bra väder (efter att jag väl hade sågat, skruvat osv). Men nu så äntligen! Någon dag när jag känner för det ska jag gräva i den där högen igen och se om jag har spillvirke nog till en till. Jag tror att det skulle se fint ut i trädgården med en liten bänk med en stor blomkruka och kanske en lykta på..
 
Jag har virkat en liten mössa också (men nähä, en MÖSSA, nu blev du väl förvånad ;p):
 
 
Jag tror att garnet räcker till en till men jag har inte kommit mig för ännu..
 
 

Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babymössa, Barnmössa, Blomma, Blommor, Blå, Handgjord, Hemgjord, Snickrat, Virkad, Virkat, handarbete, Återbruk