Grönt är skönt!

Det fick jag lära mig som barn. Gult är fult också, blått är vått och rött är sött. Konstigt så hårt en del lärdomar fastnar medans andra glider ut ur minnet innan de ens hann in.
 
Men grönt är skönt och det är verkligen mitt senaste färdiga objekt också. Väldigt grön. Men så otroligt mjuk och skön.
 
 
 
 
Och rätt så snygg faktiskt. Även om det är förmätet av mig att skriva så. Det mjuka, gröna garnet heter City och tillverkaren är Garngrossisten AB. Jag har virkat med 6mm virknål.
 
 
 
 
 
 
 
Kragen är bred och dubbelvikt så den värmer nog som den ska. Är riktigt nöjd faktiskt.
 
 
 
 
Släpade fram Christina för att få till någon bra bild, den kom liksom inte till sin rätt liggande platt den här halskragen, men på Christina visar den sitt rätta jag.
 
 
 
 
 
Och tänka sig, fortfarande inte en enda mössa. Inte på flera veckor, det måste vara ett rekord för mig. Eller ja, det kanske bara är två veckor men ändå;)
 
Jag har faktiskt virkat en babyfilt också men den måste blockas innan den kan presenteras. Men då vet du iaf vad som komma skall i nästa inlägg. Kanske.
 
Det är svårt att blocka saker med alla katter. Ouppfostrade små monster!
Det är inte det att jag inte försökt att fostra dom till att tex INTE vara på bordet. Det är bara det att de skiter fullständigt i det. Skamlöst. Och utan fruktan.
*suck*