Fototriss v: 32

Veckans ämne hos fototriss är Så här ser det ut där jag är idag, del 4.
Och hos mig ser det ut så här idag och flera veckor framöver, fy och usch och blä, men jag jobbar med min ved:



20 kbm ligger det ute och väntar på att tas in och staplas. Sommarens evinnerliga regnande har gjort att det dragit ut på tiden.



Men nu öser jag kärran full och slänger in i källaren, till den blir full. Därefter får jag snällt stapla ute och ta in under vintern..

Utöver det så har dagen också ägnats åt vårt plötsliga (och kortvariga) ägandeskap av detta:



Jopp, en sköldpadda. Kan någon ens ana min förvåning när äldsta sonen och hans kompis L kommer hem och skriker -Mamma jag har hittat en sköldpadda!
-Eeeeh, va????

Men jodå, visst hade dom hittat en sköldpadda. Så jag stoppade ner den i ett gammalt akvarium så länge, fast dom tydligen inte alls vill bo i sådana. Men vad gör man???
Lapp är uppsatt på konsum, så snart ringer det väl en ägare. Synd.. Den är fruktansvärt söt, och väldigt social :)

Glöm nu inte att spana in de andra fototrissarna.
#1 - - linnsey:

Haha, ja kan tänka mig att du blev en aning förvånad, sköldpaddor tillhör ju inte direkt det vanligaste att hitta här.

#2 - - Jah Hollis:

Det var en rejäl hög med ved det. Antar att det känns skönt när jobbet är klart. Och sköldpaddan var ju ett udda fynd.